2026-05-05, 00:15
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag är VD för ett företag. En av mina bästa anställda är en kvinna i 25-årsåldern. Hon har två små barn. Och hon VABar hela tiden. Detta stör rytmen i bolaget.

Hon är jätteduktig. Men så här kan det ju inte fortsätta. Måste jag ge henne sparken? Får jag ens det?

Du råkar inte va bekant med VDn i en annan tråd som kom på en anställd med att runka på jobbet!?
FÅR!? Du är ffs VD - du borde väl veta vad som står i anställningskontraktet samt ha lite koll på om hon tex är med i facket osv?!

Va fan är det för jävla branscher ni jobbar inom egentligen!?
Döljer ni någon slavanställd papperslös deserterad Ukrainare rent utav?
Citera
2026-05-05, 00:17
Medlem
Mohaves avatar
Firman är liten och ganska nystartad. Det är tråkigt att den blir utsatt för hån i denna tråd. Men det ger oss bara mer inspiration till att motbevisa er! Vi har finansiärer som tror på vår grej. Vabbande mamman, våra techsnillen och jag kommer att ge er gapande munnar om ett par år.
Citera
2026-05-05, 00:24
Medlem
Citat:
Jag är VD för ett företag. En av mina bästa anställda är en kvinna i 25-årsåldern. Hon har två små barn. Och hon VABar hela tiden. Detta stör rytmen i bolaget.

Hon är jätteduktig. Men så här kan det ju inte fortsätta. Måste jag ge henne sparken? Får jag ens det?

Du är vd och frågar på fb?
Angående vab så brukar barn bli större och friskare
Lycka till.
Citera
2026-05-05, 00:31
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Du är vd och frågar på fb?
Angående vab så brukar barn bli större och friskare
Lycka till.
Jag frågar ofta på FB, också när jag tror vad det rätta svaret är. För det är bra med input från andra. Och jag kan ha tänkt fel.
Citera
2026-05-05, 03:19
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Man blir förvånad, ja än är inte den siste idioten född, det hör man på dig.

Du är ingen stjärnstrateg hör jag, då kommer du gå i kk då?

Kommer det som en överraskning att det finns föräldrar och barn i samhället, att även dessa ska kunna arbeta.

Herregud. Du är så ute och cyklar att det är pinsamt..
Citera
2026-05-05, 03:43
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Firman är liten och ganska nystartad. Det är tråkigt att den blir utsatt för hån i denna tråd. Men det ger oss bara mer inspiration till att motbevisa er! Vi har finansiärer som tror på vår grej. Vabbande mamman, våra techsnillen och jag kommer att ge er gapande munnar om ett par år.

Får man en bonus-kod hos er om man är snäll mot er i denna tråden?
Jag kan omgående justera min attityd i så fall. Men oxå pga plånboken är jäävligt smal just nu och beräknas förbli så en längre tid.

Jag tror definitivt på er grej btw.
Citera
2026-05-05, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Herregud. Du är så ute och cyklar att det är pinsamt..
Ja, ja, känner det samma för dig och TS.
För vem mer än dig och TS kommer det som en chock, att människor, även dina anställda har barn.

Barn som behöver skötas om och ses efter när de är sjuka till exempel?

Har man inte förmåga att förstå det när man har anställda, utan att detta kommer som en chock, då är det inte jag som är "ute och cyklar"
Citera
2026-05-05, 05:06
Medlem
Barn blir sjuka och så kommer det alltid att förbli.
Jag har själv personalansvar på mitt jobb, ja det är jättejobbigt när det sker men det är bara att gilla läget.

Vissa perioder är värre än andra då det tex går magsjuka osv på förskolan.
Andra barn är mer sjuka än andra, är man dessutom ensam med två barn så har dessa barn en förmåga att smitta varandra.

Att du ens frågar om det är möjligt att vidta åtgärder på det sättet som du efterfrågar här får mig i ärlighetens namn att må illa.

5 dagar är ingenting.

Men tack gode gud så har jag en känsla av att du trollar.
Citera
2026-05-05, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Du skall inte ställa den frågan på Flashback.
För läsarna här är nog vabbare allihopa.
En seriös arbetsgivare frågar inte Flashback.
Förmodligen ljuger TS han är
Ingen VD
Citera
2026-05-05, 06:06
Bannlyst
Citat:

Orosanmälan.
Citera
2026-05-05, 06:08
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-konto
Orosanmälan.

För vad?
Citera
2026-05-05, 06:10
Bannlyst