2026-05-28, 06:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Vet inte om du diggar vetenskapliga studier eller vad du menar med "belägg"? Här finns iaf t.ex en sådan om negativa svampupplevelser: Self-reported negative outcomes of psilocybin users: A quantitative textual analysis

Negativa upplevelser är inte ekvivalent med att det skulle vara svårare att integrera. Samtliga psykedeliska trippar skall innehålla negativa element, om du inte fattar det har du antagligen inte trippat speciellt mycket.
Citera
2026-05-28, 10:36
Medlem
mysko-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Negativa upplevelser är inte ekvivalent med att det skulle vara svårare att integrera. Samtliga psykedeliska trippar skall innehålla negativa element, om du inte fattar det har du antagligen inte trippat speciellt mycket.

Nej, det har du rätt i. Men det var inte heller poängen min vän. Utan poängen var att högdostrippar generellt är mer krävande att integrera än lågdostrippar.
Citera
2026-05-28, 11:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Nej, det har du rätt i. Men det var inte heller poängen min vän. Utan poängen var att högdostrippar generellt är mer krävande att integrera än lågdostrippar.

Vilket är totalt irrelevant i sammanhanget. Det går inte att jämföra risken med att dö av en lågdos och att behöva ta ledigt en vecka från arbetet av psykologiska sammanhang.
Citera
2026-05-28, 12:07
Medlem
mysko-xs avatar
Härmed ger jag upp denna något upprepande diskussion. Hatten av för Melanges, eh, envetenhet.

Om någon annan orkat läsa, så kanske de fått ut något av det förhoppningsvis. Antingen att det är bra att ha respekt för dessa substanser och skynda långsamt (och följa gängse utarbetade råd).
Eller att det är livsfarligt (dödsfarligt!) att som nybörjare ta en lågdos svamp, men allmänt lugnt att ta en högdos (med brasklappen att man kan riskera att måsta ta ledigt en vecka från jobbet).

"Take it easy - but take it!" /McKenna

Simma lugnt där ute
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här