Citat:
Ursprungligen postat av
Mysadname
Skulle inte förvåna mig om de kör med flockimmunitet snacket även denna gång och att de utan symtom inte smittar. Just detta tyder ju på att man vill att smittan ska spridas även denna gång. Än värre blir det när det inte finns något särskilt att sätta emot detta utan att de bara medicinerar mot de symtom som uppstår. Och som det verkar så går det ganska fort att bli sämre när man väl får symtom och kräver sjukvård.
Flockimmunitet när dödligheten är 30%? Givetvis inte. Skulle det bli en stor spridning skulle det helt ändra hur människor levde, både efter direktiv från myndigheter, och privatpersoner. Ytterst få personer skulle vilja gå in i en affär, eller ombord på en buss under sådana omständigheter, om det inte var absolut nödvändigt. Helt annat än under covid, där få personer under åtminstone 60 var väldigt oroliga för att själva bli allvarligt sjuka.
Nu ser jag det dock som osannolikt att det blir en pandemi, mest troligt har det klingat av inom någon månad. Men om jag har fel här, om det blir en pandemi, och dödligheten fortfarande är vad som sägs idag, då kommer det totalt ändra hur vi lever tills smittan är utrotad, om det tar ett eller tusen år.