2026-05-04, 11:24
Medlem
Det var bättre förr… ta med faen…
Citera
2026-05-04, 11:58
Medlem
Merwinnas avatar
Nej, jag brukar alltid ta itu med det ungefär mittemellan första och sista möjliga dagen. Så även i år.
Citera
2026-05-04, 13:50
Medlem
kyrkstockens avatar
Detta året var det bara att sätta ett kryss lol. Tom gjort mig av med kreditkorten efter nätfiske. ISK på det...

Ja tänk när bilköerna ringlade rund skatteverket. De hade folk som tog emot på gatan osv.

Mellan 800 och 900 skulle jag få...
Citera
2026-05-04, 16:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det fanns ju uppsamlingsställen här och var också, där de stod med "sopsäckar" och så var det drive-in. Så brukade jag alltid lämna in deklarationen, bara för att det var sköj. Och rätt smidigt

Jag lämnade in deklarationen till "Annie Lennox" som jobbade på posten i flera år på den tiden. Hon var ganska söt. Kollade att hon stämplade kuvertet så det inte blev problem senare.

Tyvärr hade jag en tjej redan innan, annars hade jag bjudit ut henne.
Konstigt att deklarationsblanketter väcker minnena till liv så långt senare 2026..

(Min fru är revisor, så jag har väl en grej med tjejer och deklarationer misstänker jag. Får väl kolla med en psykolog kanske.)
Senast redigerad av kraftfoder 2026-05-04 kl. 16:04.
Citera
2026-05-04, 16:35
Medlem
Hur gamla är ni som sysslade med sånt?

Är själv strax under 50 och har aldrig gjort annat än digitalt.
Citera
2026-05-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror inte det. Det är online numera.

Japp tider. Media var ju där och interjuvade då dessa som kom dit till lådan precis 23:59.
En kompis och jag cyklade dit vid lunch en gång och han blev intervjuad av lokala media. Det var nog en av de sista gångerna som jag gjorde det analogt.

Nu gjorde jag det igår vid 22.30- tiden. Ett dygn för tidigt...
Citera
2026-05-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur gamla är ni som sysslade med sånt?

Är själv strax under 50 och har aldrig gjort annat än digitalt.
Första gången jag deklarerade så var jag 16 år. Minns mycket väl att det slutade med att jag fick göra en fyllnadsinbetalning på 35 kr. Gränsen gick vid 25 kr om man behövde betala in.

Man har kunnat deklarerat digitalt ganska länge men från början så kunde man bara godkänna deklarationen och inte göra reseavdrag eller lämna in K4.
Citera
2026-05-04, 19:21
Medlem
Wajis avatar
Suttit i två timmar idag med revisor och skatterådgivare. Hur jävla mörkt ser ut och man ska få betala tillbaka en massa pengar så styr de upp så man får tillbaka🥳😉

Även om det inte är klart förrän beslutet kommer så ser det mycket bättre ut. Tror fan det går att göra avdrag för allt.

Så att ta hjälp av kunnig personer kan löna sig när man har företag, aktier, fonder och sommarstugor och mark osv.

Men inget är som sagt klart innan de godkänner allt
Citera
2026-05-04, 23:00
Medlem
Rörde inte krypton förra året så iår vart det bara att godkänna. Skön..t
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto