Vill gärna ha andras synpunkter och information. Jag blir berörd av skriverierna - som när det är en ung kvinna som inte får stanna hos sin mamma, se nedan - men känner också att det är för lite konkret information i den här typen av artiklar.
Det är väl iofs meningen att det främst ska vädja till folks känslor och påverka folk att rösta vänsterut.
Jag kan inte lagen, men att göra ”allt” är väl inte ”bara” att mamman (som flyttade hit för fyra år sedan med sin då 17-åriga dotter) har uppehållstillstånd.
”Trots att Nardines familj har gjort allt de kan för att stanna i Sverige, inklusive att hennes mamma har uppehållstillstånd och bonuspappa är svensk medborgare, har deras ansträngningar inte räckt.”
Hm, och journalisterna frågar inte varför mamman inte följer med sin dotter om hon inte vill skiljas från henne. Dock är dottern vuxen, 21 år och kom till Sverige först som 17-åring.
”Mamma Demiana kom hit när hon gifte sig med en svensk medborgare för fyra år sedan.”
” Nardine har varken kontakter, vänner eller något nätverk.”
Men hon hade väl bott i sitt hemland i sjutton år innan hon följde med sin mamma till Sverige?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvmzwQ/nu-utvisas-nardine-21-kan-vara-sista-gangen-jag-ser-sverige
Hur ”borde” en sådan här artikel se ut om man skulle få mer fakta?