Citat:
Ursprungligen postat av
XY3000
Det är såklart en annan sak. Har man långdragen, ihärdig - eller molande - smärta så måste man lära sig leva med den. Och får förhoppningsvis hjälp att hantera den. Såvitt vi vet. Jag har upplevt - under begränsad tid - och vet hur svårt det är att handskas med.
Beklagar, det tar otroligt mycket kraft och ork man hellre nyttjat till annat.
Jag påstod inte att jag har hög smärttröskel, fick höra och det förvånar mig verkligen.
Ska bara tillägga att det är den enklaste teorin jag har om mitt lite märkliga fenomen/hjärnspöke - hur det egentligen står till i hjärnkontoret på väldigt mikroskopisk nivå ligger kanske 100-200 år in i framtiden - synd att man inte lever då.
Du kan oxå vara ovanligt resistent mot en viss
typ av smärta (samt obehag). Senaste gången jag kollade på forskningen (nyligen faktiskt) så har vi inte mindre än
ca 18 st nervcells-typer i enbart huden - dedikerade till att skicka specifika signaler till hjärnan om vad som händer just där (just huden anses vara det största "yttre organet" i kroppen btw). Jag ligger i lä ang min smärtsituation trots allt - det finns folk som inte ens kan krama någon - inte heller sina egna barn.