2026-05-03, 15:47
Medlem
Ja, får Ebba behålla posten som vice statsminister eller tar Jimmie Åkesson över den?

Jag tror Ebba får behålla den och sin nuvarande ministerpost. Vad tror ni?
Citera
2026-05-03, 15:52
Medlem
Vice har ingen reell makt, satsar nog på ministerposter i stället vid förhandling.
Citera
2026-05-03, 15:54
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Ja, får Ebba behålla posten som vice statsminister eller tar Jimmie Åkesson över den?

Det kan hända mycket; om SD ökar markant och M backar mycket, så är det inte svårt att förutse att SD kommer att kräva statsminister-posten.
Tänk så här: om Åkesson inte gör det i ett läge där SD är mycket större än M, ja då är det ju lätt att hans väljare kommer att känna sig svikna.
Eller hur?
Citera
2026-05-03, 15:55
Avslutad
Citat:

Vice statsminister är en hittepå post för att göra den kriminella kvinnan glad. Har ingen som helst legislativ funktion. KD kommer tappa ministerposter om Tidö vinner igen så de kommer antagligen se till att den kvinnliga narcissisten är glad med sin hittepå post och inte hoppar över sida till Maggan.
Citera
2026-05-03, 15:55
Medlem
Vitiss avatar
Om Tidö vinner blir Ebba statsminister och Jimmie vice.
Ulf? Vem är det?
Citera
2026-05-03, 15:58
Medlem
Som när Romson var vice
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/romson-bara-vice-pa-papperet
Citera
2026-05-03, 16:02
Medlem
Carrocks avatar
För Ebba verkar ju det viktigaste vara det ytliga. Så hon kan väl ta den posten medans Jimmie bör ta någon som faktiskt är mer påverkande i politiken.
Citera
2026-05-03, 16:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det kan hända mycket; om SD ökar markant och M backar mycket, så är det inte svårt att förutse att SD kommer att kräva statsminister-posten.
Tänk så här: om Åkesson inte gör det i ett läge där SD är mycket större än M, ja då är det ju lätt att hans väljare kommer att känna sig svikna.
Eller hur?
Han skulle passa bättre som migrationsminister tycker jag. Ebba kan fortsätta som vice s.
Citera
2026-05-03, 16:20
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Om Tidö vinner blir Ebba statsminister och Jimmie vice.
Ulf? Vem är det?
Vitis, var kan man se dig ståuppa? Sen kväll, på Surbrunn?

On topic: Bush-ad-mini-strat-kjolen får garanterat behålla vice-posten.

Ebba talar bra amerikanska så ingen risk hon presenterar sig som Stockholm VICE.

Sd, är klart oklart läge i taburetter. M ser justitie, som vikt åt Stroemmr.

Tveksamt, om M accepterar ge UD till Sd:s Aar0n Em1lson. Han är kompetent och välbalanserad (...SR P1 Lördagsintervjun igår) men Dagens Nysheters ledarsida och kultursida skulle gå i spinn och beordra ut de privi-Ligg-ierade på gatorna i protes mot utnämningen.
Citera
2026-05-03, 16:26
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Han skulle passa bättre som migrationsminister tycker jag. Ebba kan fortsätta som vice s.
Instämmer, Kristersson bör fortsätta (i brist på bättre kandidat) och Ebba kan också fortsätta som det är.
SD behöver "växa upp lite, så en mjukstart i regeringen är rimligt och Jimmie som statsminister uteslutet, i alla fall för tillfället.

Jimmie vill nog ha något mer inflytelserikt än migrationsminister gissar jag, men det finns säkert andra i SD som gärna vill sitta på den posten. Om det skulle bli bra eller inte är jag osäker på...
Citera
2026-05-03, 17:15
Medlem
ludexSums avatar
Låt EB bli statsminister. Vice kvittar. Både UK och JÅ kan göra större nytta på annat sätt.

ATM och CW ska stanna i EU, de är de starkaste representanter Sverige någonsin haft i EU.
Citera
2026-05-03, 20:08
Medlem
Citat:

The Bush administration menar du. Blir konstigt om inte Jimmie blir statsminister då hans parti är störst så jag tror han blir statsminister om Tidö vinner valet. Men känns som Bush är extremare än Jimmie numera så Ebba hamnar lägre ner i poster om jag får tycka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in