2026-05-06, 23:05
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Eller en kategori typ "nya inlägg i gamla trådar"

Fast https://www.flashback.org/nya-inlagg/ listar ju just nya inlägg, oavsett trådstartens ålder. När jag klickade på den nyss dök t.ex. en tråd som startades 2009 upp som hade nya inlägg, i listan över trådar med nya inlägg.
Citera
2026-05-06, 23:35
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Gissar att dom flesta gör som jag och klickar på de tre olika
Nya ämnen
Senare inlägg
Populära just nu.

Man kan komplettera med en fjärde, "Impopulära ämnen" med valet "Donera ett inlägg".
Citera
2026-05-07, 07:37
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Fast https://www.flashback.org/nya-inlagg/ listar ju just nya inlägg, oavsett trådstartens ålder. När jag klickade på den nyss dök t.ex. en tråd som startades 2009 upp som hade nya inlägg, i listan över trådar med nya inlägg.
Ja, men fundera på hur man skulle kunna göra för att hindra bra trådar att dö pga att dom försvinner från nya ämnen och sedan även från aktuella ämnen..
Jag efterlyser någon sorts slumpmässigt chans för gamla trådar med potential att flyta upp då och då.
Citera
2026-05-07, 16:31
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ja, men fundera på hur man skulle kunna göra för att hindra bra trådar att dö pga att dom försvinner från nya ämnen och sedan även från aktuella ämnen..
Jag efterlyser någon sorts slumpmässigt chans för gamla trådar med potential att flyta upp då och då.

Ja, ptja. Kanske det vore en kul idé att ha någon form av "tillbakablick" någonstans. Typ en översikt på "dessa ämnen diskuterades mest" för 5/10/15 år sen och på så sätt lyfta upp gamla trådar som var populära då

Att bara slumpmässigt visa gamla trådar tror jag inte folk skulle vara så intresserade av, faktiskt, och det finns ju en anledning till att de dog ut också.
Citera
2026-05-07, 16:35
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Ja, ptja. Kanske det vore en kul idé att ha någon form av "tillbakablick" någonstans. Typ en översikt på "dessa ämnen diskuterades mest" för 5/10/15 år sen och på så sätt lyfta upp gamla trådar som var populära då

Att bara slumpmässigt visa gamla trådar tror jag inte folk skulle vara så intresserade av, faktiskt, och det finns ju en anledning till att de dog ut också.
Dåliga trådar ska givetvis inte lyftas fram.
Men jag tycker det verkar som att många trådar dör därför att dom inte syns utan att söka på ämnet.
Det märks ju när någon skriver i en tråd, då börjar folk läsa.
Man skulle behöva en smart funktion som lyfter fram "rätt" trådar till ytan.
Jag tror att om man gör det rätt, så kan det bli bättre.
Mindre nya trådar och mer kvalitet.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-05-07 kl. 16:51.
Citera
2026-05-07, 18:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Man skulle behöva en smart funktion som lyfter fram "rätt" trådar till ytan.

Det finns ju ungefär lika många "rätta" trådar som det finns användare på forumet så det är omöjligt.
Citera
2026-05-07, 18:56
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns ju ungefär lika många "rätta" trådar som det finns användare på forumet så det är omöjligt.
Nja, jag menar trådar där många kanske skrivit och varit väldigt intresserade.

Trådar med en tramsigt eller dumt tema där ingen skrivit annat än hån och mera trams kan sorteras bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in