Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
För min del som nu bara moddar politiska ämnen ser jag hellre att man startar nya trådar än bumpar upp riktigt gamla trådar och i synnerhet hellre än gamla skräptrådar, vilket tyvärr allltför ofta är fallet. Så från mitt perspektiv skapar det mig ofta bara en massa onödiga problem. Jag hade nog helst sett att trådarna låstes automatiskt när ingen postat i dem under en längre tid (kanske t.ex. ett år?). Men det gäller de politiska forumen där förutsättningarna tenderar att förändras med tiden, för en tråd i t.ex. Frukt och godis som handlar om man gillar chips bättre än jordnötter så spelar det ju ingen roll hur gammal den är. Och för t.ex. en tråd om ett brott är det nog t.o.m. direkt negativt om informationen är spridd I flera olika trådar.
Så det är nog olika i olika forum ifall det är lyckat att blåsa liv i gamla trådar eller inte.
En magkänsla som jag skrev så ogillas det av de flesta moderatorer, undantag från några.
Tycker att alla gamla trådar som ingen har skrivit i ett par år ska låsas eller läggas i arkiv. så slipper vederbörande "bumpa" och slippa ev. diskussion, resten av urgamla trådar kan raderas helt, sen att det finns 10 upp 100 trådar om exakt samma ämne är trams, sådana ska bort.
Annars så fungerar väl FB som väntat, ett mindre vilda västern fenomen.