Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Nog kan det vara så. Men har du t.ex. butik så kan du inte alltid ha dörren öppen när det är varmt för att det luktar hundpiss. Var alltid ute och gapade på hundägarna när hundarna pissade nära ingången. Fick väl pli då flesta i kvarteret, men alla kanske inte pallar att ta fajten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kebabka
On topic: Behövs det spolas vatten på hundkissade lyktstolpar här i Sverige i vårt svalare klimat? Tror inte det. Alltså det brukar ju inte lukta piss efter hundar? Det mest besvärliga vi har är nedfrysta bajskorvar efter vintern. Riktigt otrevligt
Citat:
Ursprungligen postat av
supremanic
Jag kan tänka mig att det inte är samma problem i Sverige där vi har lägre temperatur och mer nederbörd som kan skölja bort pisset oftare. I ett torrt och varmt klimat om det är många hundar som pissar på en koncentrerad yta så har jag förståelse för att det kan bli ett problem med lukt.
Så om du sitter här i Sverige där helt andra förutsättningar råder och tycker att det är sinnessjukt så kanske du bör låta den lilla fettklumpen du har mellan axlarna tänka en vända till

I Sverige verkar inte lukten av hundpiss vara ett problem utan där handlar det snarare om folks principer.
Har både nerpissad häck, staket, lyktstolpe och elskåp vid tomtgränsen och aldrig känt doft oavsett utomhusklimat. Dock så syns det när gräs, häck och snö blir gult.
Däremot, när jag bodde i stan kunde det stinka piss nått så in i helvete efter att något fyllo pissat utanför entrédörren eller i hissen. För att inte tala om fyllespyor.
Slutsatsen är att människopiss är betydligt värre än hundpiss och det skulle inte förvåna mig om hundarna ibland får skit för sådant som orsakats av snuskigt folk.