2026-05-03, 12:29
  #37
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Inte långt ifrån bötesgrejen med att slänga fimpar på marken.

En random sosse onanerar vid blotta tanken på ett sådant förbud.
Citera
2026-05-03, 12:51
  #38
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nog kan det vara så. Men har du t.ex. butik så kan du inte alltid ha dörren öppen när det är varmt för att det luktar hundpiss. Var alltid ute och gapade på hundägarna när hundarna pissade nära ingången. Fick väl pli då flesta i kvarteret, men alla kanske inte pallar att ta fajten.


Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
On topic: Behövs det spolas vatten på hundkissade lyktstolpar här i Sverige i vårt svalare klimat? Tror inte det. Alltså det brukar ju inte lukta piss efter hundar? Det mest besvärliga vi har är nedfrysta bajskorvar efter vintern. Riktigt otrevligt

Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Jag kan tänka mig att det inte är samma problem i Sverige där vi har lägre temperatur och mer nederbörd som kan skölja bort pisset oftare. I ett torrt och varmt klimat om det är många hundar som pissar på en koncentrerad yta så har jag förståelse för att det kan bli ett problem med lukt.
Så om du sitter här i Sverige där helt andra förutsättningar råder och tycker att det är sinnessjukt så kanske du bör låta den lilla fettklumpen du har mellan axlarna tänka en vända till

I Sverige verkar inte lukten av hundpiss vara ett problem utan där handlar det snarare om folks principer.

Har både nerpissad häck, staket, lyktstolpe och elskåp vid tomtgränsen och aldrig känt doft oavsett utomhusklimat. Dock så syns det när gräs, häck och snö blir gult.

Däremot, när jag bodde i stan kunde det stinka piss nått så in i helvete efter att något fyllo pissat utanför entrédörren eller i hissen. För att inte tala om fyllespyor.

Slutsatsen är att människopiss är betydligt värre än hundpiss och det skulle inte förvåna mig om hundarna ibland får skit för sådant som orsakats av snuskigt folk.
__________________
Senast redigerad av ludexSum 2026-05-03 kl. 12:53.
Citera
2026-05-03, 13:33
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Stämmer, men nu har de flesta lyktstolparna sådant kisskydd.
Vad är det för grej?

Ett gäng lyktstolpar i närheten av mig är rejält sönderfrätta nertill, det ser himla tråkigt ut. Kan nämna att det inte saltas där.


Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Hela Stockholm luktar ju humanpiss, kanske bättre att börja där?
Det är redan i princip förbjudet att kissa inne i stan.
__________________
Senast redigerad av Stiffinger 2026-05-03 kl. 13:37.
Citera
2026-05-03, 14:45
  #40
Medlem
brianmolkos avatar
Pinka revir ? Är det samma anledning till att de skäller på varandra som fan en del hundar...
Förresten har vi det varmt under flera månader
Citera
2026-05-07, 11:19
  #41
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad är det för grej?

Ett gäng lyktstolpar i närheten av mig är rejält sönderfrätta nertill, det ser himla tråkigt ut. Kan nämna att det inte saltas där.


Det är redan i princip förbjudet att kissa inne i stan.

Det fungerar bra?
Citera
2026-05-07, 18:08
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Är det så kul att se gul snö vid var och varannan lyktstolpe under vinterns söndagspromenader?
Där jag bor så går hundägarna inte ens så långt till en lyktstolpe och låter deras krabater skita & pissa utanför någons port/garageuppfart.
Citera
2026-05-08, 17:41
  #43
Medlem
micro113s avatar
I svensk klimat behöver man i allmänhet inte spola bort hundkisset, det sköter sig själv.
Däremot tycker jag det är ett oskick när folk låter sina hundar pinka på andras staket, mot husväggar, vid in/utgångar eller på andras tomtmark.

Det jag tycker är värre är dock alla dessa idioter som plockar hundskit i skogen och lämnar påsen i skogen. Ge fan i att plocka upp istället. I skogen är det okej att hunden skiter och får det ligga fritt tar naturen snabbt hand om det -- påsarna ligger kvar i flera år.
Jag har fotat en samling hundpåsar som någon lagt - de har nu legat i två år utan att brytas ner.
Citera
2026-05-08, 17:45
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Det fungerar bra?
Jag brukar i alla fall varken se någon som kissar eller stöta på kissrester.
Citera
2026-05-09, 17:52
  #45
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag brukar i alla fall varken se någon som kissar eller stöta på kissrester.

Men när man kliver ur bilen, tåget eller tunnelbanan i Stockholm är allra första man slås av lukten av piss, humanpiss.
Citera
2026-05-09, 17:53
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Men när man kliver ur bilen, tåget eller tunnelbanan i Stockholm är allra första man slås av lukten av piss, humanpiss.
Man får fortfarande inte kissa så.
Citera
2026-06-07, 19:16
  #47
Medlem
Världen hade sett bättre ut utan hundar som sällskapsdjur. Kan acceptera dem som ledarhund, assistanshund eller hundar som kan sniffa till sig saker. Allt annat: bört
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in