Citat:
Ursprungligen postat av
supremanic
Jag kan tänka mig att det inte är samma problem i Sverige där vi har lägre temperatur och mer nederbörd som kan skölja bort pisset oftare. I ett torrt och varmt klimat om det är många hundar som pissar på en koncentrerad yta så har jag förståelse för att det kan bli ett problem med lukt.
Så om du sitter här i Sverige där helt andra förutsättningar råder och tycker att det är sinnessjukt så kanske du bör låta den lilla fettklumpen du har mellan axlarna tänka en vända till

Jag är djurvän, jag gillar hundar och växte upp med flera stycken. Däremot borde många hundägare ha en pungspark. Låta sin hund pissa på någons bil eller någons staket eller någons ingång, hunden begriper inte men hundägaren borde göra det. Så inför gärna böter på 10.000 varje gång någon hundägare inte har koll på var sin hund pissar. Offentlig gräsmatta, skogen osv visst, men inte på trottoaren i stan eller ingången till en butik eller på någon annans ägodelar. Man kan lära hunden att hålla sig. Våra hundar höll sig alltid till de kom upp på offentlig gräsmatta/skogen.