Idag, 16:23
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Efter att ha riktat skarp kritik mot vegetariska skolmenyer vill Sverigedemokraterna införa nationell lagstiftning om skolmaten.

– Det får vara slut på experimenterandet med barnen, sa han.

Minns ni när en skola serverade taccos gjorda på insekter till intet ont anande barn, och journalister hade kul åt det? Här kommer motreaktionen.

Slut med veganmaffian och soyboys som styr över barnens liv tycker jag. Vad säger panelen?

https://www.tv4.se/artikel/2XVeYJrh1olfiSewZIV2cl/akessons-krav-vill-se-fagel-fisk-eller-koett-varenda-dag
Citera
Idag, 16:27
Medlem
Jag vill hellre se att Åkesson masar sig upp och tar sig till jobbet. Inte ligga hemma och dega på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
Idag, 16:42
Medlem
Stormivattenglass avatar
Kött är mycket nyttigt och bra för hjärnan, speciellt när man är ung. Detta är välkommet!
Citera
Idag, 17:05
Medlem
Utan kött så blir kan hjärnan inte utvecklas.
Citera
Idag, 17:09
Medlem
Vitiss avatar
F.a anser jag att skolan ska gynna närproducerat för att öka Sveriges självförsörjandegrad.
Kött, mejeri och spannmål från lokala bönder ska bli krav (ej nödvändigtvis kravodlat).
Kött minst 3 dagar / vecka.
Inget halalfjoll.
Citera
Idag, 17:10
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Håller med om att det får vara slut på detta experimenterandet nu.
Citera
Idag, 17:14
Medlem
ViCenterpartisters avatar
Nu måste Centerpartiet komma med ett ännu bättre förslag, annars så hotas vårt parti av förintelse.
Citera
Idag, 17:21
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Minns ni när en skola serverade taccos gjorda på insekter till intet ont anande barn, och journalister hade kul åt det? Här kommer motreaktionen.

Slut med veganmaffian och soyboys som styr över barnens liv tycker jag. Vad säger panelen?

https://www.tv4.se/artikel/2XVeYJrh1olfiSewZIV2cl/akessons-krav-vill-se-fagel-fisk-eller-koett-varenda-dag
Självklart ska det serveras kött i skolan. Kött och blodmat är det allra bästa för att utveckla barnens hjärnor. Utan kött kan de lätt drabbas av så kallad veganhjärna vilket bland annat kan resultera i ett helt retarderat beteende. Viltkött är det allra bästa. Finns inget bättre än att efter att ha skjutit en älg få sig en kopp alldeles nytappat älgblod. Då är livet värt att leva, mums!
Citera
Idag, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
F.a anser jag att skolan ska gynna närproducerat för att öka Sveriges självförsörjandegrad.
Kött, mejeri och spannmål från lokala bönder ska bli krav (ej nödvändigtvis kravodlat).
Kött minst 3 dagar / vecka.
Inget halalfjoll.
MP gillar ju närodlat så hur agerar dom? (Just ja gäller grönt, importerat eller dyra energikostnader att odla här)
Minns när SD sa att vi skulle satsa på svensk mat då blev det kritik från media, svenskt, låter rasistiskt typ....
Mycket bra förslag

Ökningen av IBS, för lite kött?

/Karnivor
Citera
Idag, 17:25
Medlem
AlfaQhards avatar
Är inte fisk ett bättre alternativ? Billigare för statskassan, bättre för miljön, gynnar en döende svensk industri, mer omega oljor.

Låt Sverige bli ett förebyggande exempel för andra länder.
Citera
Idag, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Är inte fisk ett bättre alternativ? Billigare för statskassan, bättre för miljön, gynnar en döende svensk industri, mer omega oljor.

Låt Sverige bli ett förebyggande exempel för andra länder.
Tror fisk var mer vanligt vid kusten och kött inlandet, så en kombination av detta blir bra.
Fisk var ju på 70-80 talet "full med kvicksilver"
Citera
Idag, 17:39
Medlem
anomaligns avatar
Så dumt att man inte tror det är sant. SD är verkligen en samling clowner
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto