2006-09-11, 18:47
Bannlyst
Nu bär det av till Border Shop i Tyskland, Puttgarten...

Då tänkte ja givetvis köpa med ett par kartor med öl och lite sprit. Men frågan är vad jag ska köpa. Först och främst ska ja köpa 2 sjutisar tequila, alltid bra att ha och väldigt dyrt i Sverige... Sen så är det vodka jag är ute efter till att blanda groggar. Därför är den bästa vodkan för mig den som är billigast och smakar bäst. Med smaken menar jag alltså att det inte ska vara några problem att grogga den, vodka smakar det ju självklart, men så lite som möjligt vore bäst.

Spritsorter och priser

Där är deras sortiment. Frågan är nu vad jag ska välja... Funderade på Boris Jeltzin bag-in-box vodka 3L för 200 DKK. Som jag har uppfattat det är den väldigt prisvärt, men hur är smaken på denna vodka?

Sen tänkte jag även plocka upp en godsmakande vodka också... Kanske en slå till med en Absolut Rasberri eller något. Fast är det verkligen värt att slänga ut pengarna på absolut nä det finns t.ex. Smirnoff Rasberry Twist 70 cl.

Tacksam för alla svar!
Citera
2006-09-11, 18:51
Medlem
uNderdog_101s avatar
Har en polare som påstår att Jeltzin är den godaste vodka han nånsin druckit, jag har dock aldrig smakat på den.
Citera
2006-09-11, 18:52
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uNderdog_101
Har en polare som påstår att Jeltzin är den godaste vodka han nånsin druckit, jag har dock aldrig smakat på den.

En kompis till mig hade en sån hemma. Jag smakade aldrig, men han sa att den hade tagit smak av förpackningen. Tydligen drickbar, men inte njutbar.
Citera
2006-09-11, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
En kompis till mig hade en sån hemma. Jag smakade aldrig, men han sa att den hade tagit smak av förpackningen. Tydligen drickbar, men inte njutbar.

Smak av förpackningen låter ju inte bra... Fast jag är som sagt inte ute efter att dricka den rent.
Citera
2006-09-11, 18:58
Medlem
uNderdog_101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz

Han sa att han drack en flaska, så han drack inte bag-in-box.
Jag har svårt att tro att högalkoholiga drycker INTE tar smak av sina förpackningar om det är annat än glas.
Citera
2006-09-11, 19:01
Medlem
midnighttrains avatar
Boris Jeltzin vodka är mycket god och prisvärd. Tycker den är bra mycket bättre än dom lite "dyrare" vodkorna. Men själv skulle jag inte rekommendera att köpa flaskorna på bordershopen. Har du möjlighet så försök ta dig till hmm närmsta staden.. har för mig den heter något med Kirche. där hittar du budget vodka, gin, whisky och rom för 4.99€ flaskan.
Citera
2006-09-11, 19:05
Medlem
midnighttrains avatar
förövrigt så kan du får en flaska boris jeltzin för 6.50€ om du tar dig neråt mot Lübeck området. det enda som är billigt på bordershoppen är som sagt burkölen.
Citera
2006-09-11, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
Boris Jeltzin vodka är mycket god och prisvärd. Tycker den är bra mycket bättre än dom lite "dyrare" vodkorna. Men själv skulle jag inte rekommendera att köpa flaskorna på bordershopen. Har du möjlighet så försök ta dig till hmm närmsta staden.. har för mig den heter något med Kirche. där hittar du budget vodka, gin, whisky och rom för 4.99€ flaskan.

Jo men mitt sällskap är inställda på border shop...

Jeltzin låter då väldigt bra och prisvärd. Fast frågan återstår vilken smaksatt vodka som är mest prisvärd?

Andra tips angående border shop är välkomna också.

Edit: Wodka Katharina 37,5 % 70 c 6,03 euro... Omdöme någon?

Edit2: 1000
Citera
2006-09-11, 19:24
Medlem
midnighttrains avatar
dom smaksatta boris jeltzin är riktiga höjdare.. speciellt boris jeltzin lime/lemon. gul etikett på flaskan.
Citera
2006-09-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Jo men mitt sällskap är inställda på border shop...

Jeltzin låter då väldigt bra och prisvärd. Fast frågan återstår vilken smaksatt vodka som är mest prisvärd?

Andra tips angående border shop är välkomna också.

Edit: Wodka Katharina 37,5 % 70 c 6,03 euro... Omdöme någon?

Den ger minnesluckor iaf
Citera
2006-09-12, 07:12
Medlem
Jeltzin vodkan är jävligt god om man gemför mellan andra vodkor i samma prisklass, har aldrig smakat de smaksatta, men ska nog tammefan göra det

Citera
2006-09-12, 10:27
Bannlyst
Katharina är mycket mycket godare än Jelzin! Köpte 20st Katharina när jag var nere senast. Mycket prisvärt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in