2026-05-08, 18:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Ja, exakt och det där förekommer. Det är liksom hyckleri och snusk på så många nivåer.

Jag har fan tom. själv upplevt detta. Någon brattig bortskämd stockholmstjej som söker uppmärksamhet på sociala medier etc och pratar om någon människorättsfråga, feminism etc.
Sedan är de oförskämda och läxar upp mig och andra om "patriarkatet" när man sitter i något samtal.
Sedan får man reda på att bitchen är ihop med exakt ett sådant kräk som hon fördömer.
Men vi vanliga som inte gjort något fel skall ändå tryckas på näsan...

Allting är ju såklart gissningar eftersom ingen här mer än du själv har sett listan

Fast du är kanske inte en bra man bara för att du är vanlig knegare.
Citera
2026-05-08, 20:42
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Allting är ju såklart gissningar eftersom ingen här mer än du själv har sett listan

Fast du är kanske inte en bra man bara för att du är vanlig knegare.

Nej men är inte per automatik en bra man för att man är en vanlig knegare, men jag trodde du var smartare än så.
Den dimensionen är inte kopplad till grad av "braighet".
Men vi talar ju om personer som kritiserar andra personer pga. deras kön och sedan parar ihop sig med personer som utövar förtryck genom sin roll.

Förstår inte över huvud taget vad den meningen har med frågan att göra.
Citera
2026-05-08, 20:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej men är inte per automatik en bra man för att man är en vanlig knegare, men jag trodde du var smartare än så.
Den dimensionen är inte kopplad till grad av "braighet".
Men vi talar ju om personer som kritiserar andra personer pga. deras kön och sedan parar ihop sig med personer som utövar förtryck genom sin roll.

Förstår inte över huvud taget vad den meningen har med frågan att göra.

Men posta nu listan med de 20 kvinnorna så vi andra kan kolla upp vad du pratar om
Citera
2026-05-11, 17:04
Medlem
Citat:
Men posta nu listan med de 20 kvinnorna så vi andra kan kolla upp vad du pratar om

Nej, jag tänker inte outa folk sådär. Men det är inte svårt för dig att själv fråga GPT vilka framstående feminister som gift sig med den typen av män. Det är inte svårt.

Det finns ju flera nämnda i tråden redan från andra användare.

Men det du sa innan tänkte jag på. Det är jävligt sant man inte per automatik är en bra människa för att man är lågutbildad t.ex. Självklart inte. Man kan vara en total skitstövel. Det har inget med saken att göra.
Det finns inga samband åt varken det ena eller andra hållet. Precis som högutbildade kan vara korkade och dryga kan lågutbildade vara korkade och dryga. Jag har träffat lågutbildade som är extremt själviska och extremt manipulativa just för att de vill dominera intellektuellt, men mest snackar strunt.
Det finns alla variationer. Inga samband som sagt, åt något håll.
Citera
2026-05-11, 18:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej, jag tänker inte outa folk sådär. Men det är inte svårt för dig att själv fråga GPT vilka framstående feminister som gift sig med den typen av män. Det är inte svårt.

Det finns ju flera nämnda i tråden redan från andra användare.

Men det du sa innan tänkte jag på. Det är jävligt sant man inte per automatik är en bra människa för att man är lågutbildad t.ex. Självklart inte. Man kan vara en total skitstövel. Det har inget med saken att göra.
Det finns inga samband åt varken det ena eller andra hållet. Precis som högutbildade kan vara korkade och dryga kan lågutbildade vara korkade och dryga. Jag har träffat lågutbildade som är extremt själviska och extremt manipulativa just för att de vill dominera intellektuellt, men mest snackar strunt.
Det finns alla variationer. Inga samband som sagt, åt något håll.

Jag frågade men fick bara fram att sådan specifik information inte finns

Vadå inte "outa folk"? Om de är offentliga personer gör det ju ingenting. Det är väl inte dina släktingar och arbetskamrater du skrivit ner på ett papper?
Citera
2026-05-11, 18:38
Medlem
Citat:
Jag frågade men fick bara fram att sådan specifik information inte finns

Vadå inte "outa folk"? Om de är offentliga personer gör det ju ingenting. Det är väl inte dina släktingar och arbetskamrater du skrivit ner på ett papper?

fast jag vill inte heller slänga kändisar under bussen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in