2026-08-08, 19:53
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jomen under en timme är åthelvete fel. När både Linux och MacOS gör samma sak på under tio-minuter.

Det känns som att det kvittar för min del, har en 1000/1000-lina här, behövs det en uppdatering så får den för fan komma ner! Har flertalet datorer igång här 24/7 just nu så det är bara att ta en som inte "håller på med nåt"!
Citera
2026-08-08, 20:29
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Det känns som att det kvittar för min del, har en 1000/1000-lina här, behövs det en uppdatering så får den för fan komma ner! Har flertalet datorer igång här 24/7 just nu så det är bara att ta en som inte "håller på med nåt"!

Bra för dig då, men det är fortfarande oacceptabelt att Win Update är kraftigt efterbliven för alla oss andra.
Citera
2026-08-09, 04:09
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Bra för dig då, men det är fortfarande oacceptabelt att Win Update är kraftigt efterbliven för alla oss andra.

Det är möjligt. Men skaffa dig en bättre uppkoppling så tar det inte så jävla lång tid!
Citera
2026-08-12, 15:43
Medlem
Hrass avatar
Vad har du för disk?
Windows och mekanisk disk är helt inkompatibelt numera
Citera
2026-08-12, 18:07
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Vad har du för disk?
Windows och mekanisk disk är helt inkompatibelt numera

M2.NVMe
Citera
Igår, 13:11
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkir
Utmaningen med Windows är att Microsoft fortfarande tror på "one size fits all".

Själv har jag tröttnat och kör mycket hellre macOS eller GNU/Linux. Där blir jag respekterad som användare.

Spelar väldigt sällan på PC, så har inget behov alls för Windows längre.

Nja! Där har du inte lite fel!

Om du kollar i denna och andra trådar så är problemet mer att folk både vägrar aktivera Windows update ihop med att de har ALDRIG aktiverat inställningen: Hämta de senaste uppdateringarna så snart de är tillgängliga.. (Observera att det står HÄMTA, inte installera)

Kombinerar man den aktiva inställningen med "Meddela mig när en omstart krävs för att slutföra uppdateringen" så är det DU som använder datorn när uppdateringen skall installeras (eller så sker det vid omstart)

På något sätt verkar det här vara kopplat till de flesta av deras problem med Windows-uppdateringar, de som har aktiverat dessa inställningar verkar inte ha några problem alls eller bara små problem med Windows-uppdateringar!

Att folk med foliehattar inaktiverar viktiga funktioner och sedan klagar på att datorn inte fungerar som den skall är tyvärr alltför vanligt på internet-forum etc..
Citera
Igår, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Nja! Där har du inte lite fel!
...
Att folk med foliehattar inaktiverar viktiga funktioner och sedan klagar på att datorn inte fungerar som den skall är tyvärr alltför vanligt på internet-forum etc..
Jag vet dock att jag oftast har mig själv att skylla för allt strul i Windows

Har redan inaktiverat så mycket i Windows att Claude kallar mitt system för trasigt

"This is a severe problem - virtually all services on your system are stopped.
...
Your Windows 10 installation is in a critically disabled state."

Jag som bara listade 213 tjänster som var stoppade. Har fortfarande över 40 aktiva
Senast redigerad av Walkir Igår kl. 16:03.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in