Citat:
Ursprungligen postat av
Walkir
Utmaningen med Windows är att Microsoft fortfarande tror på "one size fits all".
Själv har jag tröttnat och kör mycket hellre macOS eller GNU/Linux. Där blir jag respekterad som användare.
Spelar väldigt sällan på PC, så har inget behov alls för Windows längre.
Nja! Där har du inte lite fel!
Om du kollar i denna och andra trådar så är problemet mer att folk både vägrar aktivera Windows update ihop med att de har ALDRIG aktiverat inställningen:
Hämta de senaste uppdateringarna så snart de är tillgängliga.. (Observera att det står HÄMTA, inte installera)
Kombinerar man den aktiva inställningen med "
Meddela mig när en omstart krävs för att slutföra uppdateringen" så är det DU som använder datorn när uppdateringen skall installeras (eller så sker det vid omstart)
På något sätt verkar det här vara kopplat till de flesta av deras problem med Windows-uppdateringar,
de som har aktiverat dessa inställningar verkar inte ha några problem alls eller bara små problem med Windows-uppdateringar!
Att folk med foliehattar inaktiverar viktiga funktioner och sedan klagar på att datorn inte fungerar som den skall är tyvärr alltför vanligt på internet-forum etc..