2026-05-01, 08:46
Medlem
Caligulinas avatar
Hej,
Vad vet ni om Jobbtorg och hur dåligt är det? Har en yngre släkting som ska skrivas in och den är mkt orolig. 🥳

Vad gör en på Jobbtorg? Är det nån poäng? Finns det stöd som fungerar? Är det bara sitta av tiden och ’uppdatera ditt CV’ varje vecka? Dumma kurser?

Jobbtorg i Vällingby, nån som gått där? Finns ingen info … 👀😳
Citera
2026-05-01, 09:10
Medlem
Som högutbildad kan jag säga att ingenstans i Skandinavien har jag hittat en sån samlingssida som ger dig något mer än en lista på potentiella företag gör.

I Skandinavien är finn.no i Norge och jobindex.dk i Danmark bäst, men de kontaktar inte dig därigenom ändå, även om de kan, du kommer får kontakta dem. Det enda stället jag blivit headhuntad är LinkedIn, men sällan på ett sätt jag nappat på.

I Sverige finns ingen samlingssida som gett mig nånting alls.

Fråga chatgpt efter lista på aktuella företag istället och börja kolla deras hemsidor en gång i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Caligulina
Hej,
Vad vet ni om Jobbtorg och hur dåligt är det? Har en yngre släkting som ska skrivas in och den är mkt orolig. 🥳

Vad gör en på Jobbtorg? Är det nån poäng? Finns det stöd som fungerar? Är det bara sitta av tiden och ’uppdatera ditt CV’ varje vecka? Dumma kurser?

Jobbtorg i Vällingby, nån som gått där? Finns ingen info … 👀😳
Citera
2026-05-01, 11:14
Medlem
Caligulinas avatar
Tack, men det var inte hemsidan.
Jobbtorg är en verksamhet dit min yngre familjemedlem har blivit inskriven.

Jag försöker hjälpa att hitta info om vad som pågår där, är det kurser, praktik, verkstad eller vad gör folk där? Vällingby ligger det i. Är det nåt Fas 3- projekt eller vettigt? Ungdomen har redan ett CV.
Citera
2026-05-01, 11:37
Medlem
Är det i STHLM?

Då är det social- och arbetsmarknadens verksamhet för arbetslösa unga.

Ofta ett krav för att få behålla bidrag
Citera
2026-05-04, 19:50
Bannlyst
Man går dit och söker jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in