2026-04-30, 22:23
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Du får minnesförlust/amnesi så du glömmer alla filmer du någonsin sett.

Krig bryter ut och du får välja 5-10 dvd som du får ta med i bunkern där du kommer spendera resten av livet när kärnvapnen gått av.

Vilka filmer väljer du?

Motivera varför du väljer dessa filmer.

I ett scenario så kommer du fortsätta leva livet. Bomberna sprängs aldrig.
Citera
2026-04-30, 22:33
Medlem
TheJesuits avatar
Får man även välja porrfilmer? I så fall "150 Svenska Kaskader". Om inte, så "Mulholland Drive".
Citera
2026-04-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Får man även välja porrfilmer? I så fall "150 Svenska Kaskader". Om inte, så "Mulholland Drive".

Du får välja vad du vill.
Citera
2026-04-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Du får minnesförlust/amnesi så du glömmer alla filmer du någonsin sett.

Krig bryter ut och du får välja 5-10 dvd som du får ta med i bunkern där du kommer spendera resten av livet när kärnvapnen gått av.

Vilka filmer väljer du?

Motivera varför du väljer dessa filmer.

I ett scenario så kommer du fortsätta leva livet. Bomberna sprängs aldrig.
List trådar är väl inte ok här. Finns en del filmer som jag skulle vilja ha osett och se igen.
Forest Gump, är väl sen sån nice to have.
Citera
2026-04-30, 23:49
Medlem
Batagares avatar
# Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben
En mentalt instabil amerikansk general beordrar en vätebombsattack mot Sovjetunionen, vilket utlöser en väg mot en global kärnvapenkatastrof som ett krigsrum fullt av politiker och generaler febrilt försöker stoppa.

# Vid gryningens tidiga ljus
En icke-NATO-kärnvapenmissil avfyras från Turkiet mot Sovjetunionen, där den detonerar. Sovjetunionens respons är automatisk eftersom den ses som en NATO-missil. Kan fortsatt eskalering undvikas? Vi följer USA:s president och en bombbesättning.

# På stranden
Efter ett globalt kärnvapenkrig måste Australiens invånare acceptera att allt liv kommer att utplånas inom några månader.

# Fail Safe
Ett tekniskt fel skickar amerikanska bombplan till Moskva för att genomföra en kärnvapenattack. Kan ett fullskaligt krig undvikas?

# Testamentet
Livet för en amerikansk förortsfamilj är ärrat efter en kärnvapenattack.

# Terminator 2 - Domedagen
En cyborg från framtiden, identisk med den som misslyckades med att döda Sarah Connor, måste nu skydda sin tioårige son John från en ännu mer avancerad och kraftfull cyborg.

# Rött hav
På en amerikansk kärnvapenubåt iscensätter en ung försteofficer ett myteri för att hindra sin avtryckarglada kapten från att avfyra sina missiler innan han bekräftar sina order.

# Det fjärde protokollet
John Preston är en brittisk agent med uppdraget att förhindra att ryssarna detonerar en kärnvapenexplosion bredvid en amerikansk bas i Storbritannien. Ryssarna hoppas att detta ska krossa den "speciella relationen" mellan de två länderna.

# Countdown to Looking Glass
En film som presenterar en simulerad nyhetssändning om ett kärnvapenkrig.

# Testament
Skildrar efterverkningarna av ett kärnvapenkrig i en stad nära San Francisco, Kalifornien.
Citera
Igår, 00:05
Medlem
kalkryggars avatar
Skulle jag vara tvungen att leva i en bunker resten av livet så skiter jag i både filmer och bunker. Då stannar jag kvar på marknivå och drar igång någon film jag inte sett helt enkelt och väntar på att svampen blåser ut mig.

Sen är ju frågan ganska konstig. Om jag tappar minnet för alla filmer jag har sett så hur ska jag då kunna göra ett övervägt val? Jag har ju ingen aning om den filmen jag väljer faller mig i smaken ändå.
Citera
Igår, 00:34
Medlem
Jag förstår inte premisserna i tråden.

Om jag har glömt alla filmer jag någonsin sett så vet jag ju inte vilka filmer som är bra?

Jag skulle välja dom med coolt omslag när jag skyndar mig ner till bunkern.
Citera
Igår, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
List trådar är väl inte ok här. Finns en del filmer som jag skulle vilja ha osett och se igen.
Forest Gump, är väl sen sån nice to have.

Därför det skall följa med ett resonemang. Ni går gärna diskutera med varandra också.
Citera
Igår, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag förstår inte premisserna i tråden.

Om jag har glömt alla filmer jag någonsin sett så vet jag ju inte vilka filmer som är bra?

Jag skulle välja dom med coolt omslag när jag skyndar mig ner till bunkern.

Du har helt rätt. Men ok, vi får modifiera. Med den kunskap du har nu vilka filmer föreställer du dig skulle vara bäst att välja om du bara får välja några stycken och inte sett dem tidigare. Ok?
Citera
Igår, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Skulle jag vara tvungen att leva i en bunker resten av livet så skiter jag i både filmer och bunker. Då stannar jag kvar på marknivå och drar igång någon film jag inte sett helt enkelt och väntar på att svampen blåser ut mig.

Sen är ju frågan ganska konstig. Om jag tappar minnet för alla filmer jag har sett så hur ska jag då kunna göra ett övervägt val? Jag har ju ingen aning om den filmen jag väljer faller mig i smaken ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Du har helt rätt. Men ok, vi får modifiera. Med den kunskap du har nu vilka filmer föreställer du dig skulle vara bäst att välja om du bara får välja några stycken och inte sett dem tidigare. Ok?

Detta
Citera
Igår, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
# Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben
En mentalt instabil amerikansk general beordrar en vätebombsattack mot Sovjetunionen, vilket utlöser en väg mot en global kärnvapenkatastrof som ett krigsrum fullt av politiker och generaler febrilt försöker stoppa.

# Vid gryningens tidiga ljus
En icke-NATO-kärnvapenmissil avfyras från Turkiet mot Sovjetunionen, där den detonerar. Sovjetunionens respons är automatisk eftersom den ses som en NATO-missil. Kan fortsatt eskalering undvikas? Vi följer USA:s president och en bombbesättning.

# På stranden
Efter ett globalt kärnvapenkrig måste Australiens invånare acceptera att allt liv kommer att utplånas inom några månader.

# Fail Safe
Ett tekniskt fel skickar amerikanska bombplan till Moskva för att genomföra en kärnvapenattack. Kan ett fullskaligt krig undvikas?

# Testamentet
Livet för en amerikansk förortsfamilj är ärrat efter en kärnvapenattack.

# Terminator 2 - Domedagen
En cyborg från framtiden, identisk med den som misslyckades med att döda Sarah Connor, måste nu skydda sin tioårige son John från en ännu mer avancerad och kraftfull cyborg.

# Rött hav
På en amerikansk kärnvapenubåt iscensätter en ung försteofficer ett myteri för att hindra sin avtryckarglada kapten från att avfyra sina missiler innan han bekräftar sina order.

# Det fjärde protokollet
John Preston är en brittisk agent med uppdraget att förhindra att ryssarna detonerar en kärnvapenexplosion bredvid en amerikansk bas i Storbritannien. Ryssarna hoppas att detta ska krossa den "speciella relationen" mellan de två länderna.

# Countdown to Looking Glass
En film som presenterar en simulerad nyhetssändning om ett kärnvapenkrig.

# Testament
Skildrar efterverkningarna av ett kärnvapenkrig i en stad nära San Francisco, Kalifornien.

Äntligen någon som inte stirrar sig blind på teknikaliteter.
Citera
Igår, 05:15
Medlem
Oj. En svår fråga i periodpausen i hockey.
Jag skulle nog välja ett gäng documentaries om naturen som blue planet typ, sedan toppa det med filmer där det är storslagen natur och gärna fantastisk musik. Typ out of Africa, dansar med vargar (gillar John Barry) och liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in