2026-05-01, 17:13
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har laddat hem något som heter "ComfyUI", men jag fattar inte hur man lägger in sin bild och sin prompt och när jag till sist lyckats få in bilden och prompten i en röra av massa tekniskt mumbo jumbo genom att klicka runt på måfå kräver den att jag ska logga in och köpa credits för att använda någon "API", vilket var precis vad jag ville undvika.

Kan man använda ComfyUI till att:

1) Ladda upp en bild.

2) Skriva en prompt och trycka på generate.

3) Få sin bild eller film som man skapat själv på din egen dator baserat på bilden och prompten man just laddade upp och skrev.

Eller är jag fel ute och ska ladda hem något annat?

De flesta tar betalt med credits för image to video eller något med egen referensbild. Pröjsar du så är det lätt att göra, går på ett par sekunder och man kan se både dinosaurier eller tuttar om man vill. PixelDojo är den som verkar minst PK, kostar typ 10usd för credits nog att göra iaf 20-30 filmer
Citera
2026-05-01, 17:19
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
De flesta tar betalt med credits för image to video eller något med egen referensbild. Pröjsar du så är det lätt att göra, går på ett par sekunder och man kan se både dinosaurier eller tuttar om man vill. PixelDojo är den som verkar minst PK, kostar typ 10usd för credits nog att göra iaf 20-30 filmer

Jag hade skrivit upp mig på något sådant om jag inte redan bränt nöjesbudgeten på Gemini. Men hur gör man det på sin egen dator? Jag har använt flera online bild- och filmgeneratorer och de fungerar hur enkelt som helst tills jag fick slut på gratiscredits, men så fort man ska ladda hem något program som ska göra samma sak på sin egen dator har nördarna gjort det lika komplicerat som allt annat de gör istället för att man bara ska kunna peka och klicka.
Citera
2026-05-01, 17:25
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Jag hade skrivit upp mig på något sådant om jag inte redan bränt nöjesbudgeten på Gemini. Men hur gör man det på sin egen dator? Jag har använt flera online bild- och filmgeneratorer och de fungerar hur enkelt som helst tills jag fick slut på gratiscredits, men så fort man ska ladda hem något program som ska göra samma sak på sin egen dator har nördarna gjort det lika komplicerat som allt annat de gör istället för att man bara ska kunna peka och klicka.

Vad menar du med din egna dator? Vad annars använder du menar du? Eller menar du att du vill ha ett program, inte online? Vissa har väl program men smidigast på hemsidorna deras. Det gör du från din dator, filmen laddar du sen ner med ett knapptryck
Citera
2026-05-01, 17:28
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Vad menar du med din egna dator? Vad annars använder du menar du? Eller menar du att du vill ha ett program, inte online? Vissa har väl program men smidigast på hemsidorna deras. Det gör du från din dator, filmen laddar du sen ner med ett knapptryck

Ja, precis. Att jag gör den lokalt på min egen dator med min egen datorkraft utan credits eller moralkakor. Jag vet att jag gjorde det i AI:s barndom där jag skapade bilder från promptar, men jag har glömt bort hur jag gjorde då och vad jag laddade hem.
Citera
2026-05-01, 17:34
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ja, precis. Att jag gör den lokalt på min egen dator med min egen datorkraft utan credits eller moralkakor. Jag vet att jag gjorde det i AI:s barndom där jag skapade bilder från promptar, men jag har glömt bort hur jag gjorde då och vad jag laddade hem.

Finns några open source typ wan och Light trix, men då behöver du rätt bra dator och lite teknisk färdighet...men ta hjälp av GPT eller gemini så ordnar du nog det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in