2026-05-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Unga svenska kvinnor tänker inte rationellt.
Tex när det gäller fakta kring problemen med invandring.
Ignorerande av kausalitet:
Att fortsätta stödja en politik som förknippas med de problem man ser i samhället.
Prioritering av känslor:
"emotionell röstning", där viljan att framstå som god eller empatisk trumfar en krass analys av konsekvenser.
Kognitiv dissonans:
Att man ser problemen (t.ex. otrygghet), men vägrar koppla ihop dem med migrationspolitiken för att det krockar med den egna självbilden eller ideologin.
Jag anser bestämt att de inte bör få rösta vid samma ålder som män.
Kanske vid 30 års ålder ?
Synpunkter på detta ?
Jo då. Det du skriver är ju ditt eget politiska ställningstagande. Allt är inte svart och vitt, som SD och Forsell tror. Det finns otroligt många invandrare som vi behöver, om man kan tänka rationellt. Och många artister med utländskt ursprung kan ju påverka oss känslomässigt. Och då får vi inte rösta? Unga män av i dag har allt för enkla och ensidiga bilder och lösningar på problemen. Att ta tag i problemen med vissa invandrargrupper var ett arbete som påbörjades när S vann över moderaten ”öppna era hjärtan” Reinfeldt. Men nu har ju Tidö blivit helt rabiata. Alla med utländskt ursprung är inte kriminella! Man behöver inte styras av känslor för att inse det. Förstår man inte det så måste man jobba på att vidga sin syn på människor.
Citera
2026-05-01, 14:26
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Parlamentarisk demokrati säger du.

Du vet väl hur mycket makt EU har och dess ledare är utsedda inte valda.
Fundera lite på vem som vaskar fram dessa stolpskott och varför sen återgå till dina funderingar om fungerande demokratier.
Här träder du in i en trosföreställning och förväntar dig att jag ska hålla med. Det kan jag inte göra med blott den knappa informationen du antyder att du har.

Vem är det som "vaskar fram dessa stolpskott" och vilka är stolpskotten?
Citera
2026-05-01, 14:36
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej.

Trodde du var höger och inte vänster.
Citera
2026-05-01, 14:43
Medlem
glockenreins avatar
Brudar utgår mer från mjuka värden som empati, solidaritet osv och fattar inte att en allt för stor empati är självmord då man blir utnyttjad. Politik ska utgå från noggranna konsekvenskalkyler där för- och nackdelar tydligt vägs mot varandra.
Citera
2026-05-01, 15:21
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Tittar man på alla män som hejar på Dumpen så borde inte män få rösta heller.
Citera
2026-05-01, 15:47
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Tittar man på alla män som hejar på Dumpen så borde inte män få rösta heller.

Ingen gillar pedofiler, men det jag är rädd för att är att gränsen för pedofili och gubbsjuka ska suddas ut.

När jag var 20 var det en 15-årig flicka som raggade på mig (hon var kompis till en kille jag kände, så det var inget fejk), jag hade redan flickvän så jag var inte intresserad. Men det var fullt lagligt. "Högerextrema" aktivklubb använde en 15-åring som bete när de skulle fiska och spöa pedofiler. Sen när blev man pedofil om man gillar en 15-åring?

På Island är väl gränsen för samtycke 14 år, i vissa amerikanska stater är den 16 år. Gränsen för pedofili är alltså faktiskt godtycklig. Så länge Dumpen använder sig av såna under 15 år så låt gå då. Sedan finns det förstås andra fel med Dumpen.
Citera
2026-05-01, 16:12
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Grundlagen är lätt att ändra. I framtiden kommer vi sannolikt bli tvungna att göra det då kvinnor haft lekstuga länga nu med statsmakten vilket varit en katastrof.

Du svarade inte på min fråga om
du är man???

Men,du är helt ute och cyklar!

Undrar om vi ska göra så att män
under 30 inte heller kan rösta då de är
mer barnsliga i sina tankar???
Citera
2026-05-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Berätta gärna. Visst är det fantastiskt, när S skadar välfärden finns det en logisk förklaring men när högern gör det är dem onda, själviska och varför inte lite fascistiska också. Otroligt.

Vilket sjukhus menar du ens? Sollefteå? Som de sossarna, moderaterna och centern ville stänga?
Citera
2026-05-01, 18:15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Trodde du var höger och inte vänster.
Då trodde du rätt.
Citera
2026-05-01, 18:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Du svarade inte på min fråga om
du är man???

Men,du är helt ute och cyklar!

Undrar om vi ska göra så att män
under 30 inte heller kan rösta då de är
mer barnsliga i sina tankar???
Finns många män som heller inte ska ha rösträtt. Vi kanske ska sätta rösträtten vid 25-30-årsåldern. Utöver detta ska man vara man, gjort värnplikten och betala skatt.
Citera
2026-05-01, 18:48
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Finns många män som heller inte ska ha rösträtt. Vi kanske ska sätta rösträtten vid 25-30-årsåldern. Utöver detta ska man vara man, gjort värnplikten och betala skatt.
Framförallt skall man vara svensk medborgare,
även i kommunalval.
Citera
2026-05-01, 20:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Framförallt skall man vara svensk medborgare,
även i kommunalval.
Absolut. Svensk medborgare ska också vara ett krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in