2026-05-01, 10:49
Medlem
IQ-test på alla som röstar samt att alla som dömts till fängelse ska inte få rösta.

Äldre eller dementa ska göra tester innan de får rösta.

Det skulle vara bäst för Sverige
Citera
2026-05-01, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du menar att endast vi som röstar på SD, KD eller Moderaterna ska få rösta?

Nej, moderater är flottiga bögar från "storstan".
KD är Jesus-freaks och frikyrkliga dårar.
SD är alkoholiserade EPA-bönder med y-namn.

INGEN får rösta, någonsin! 🤗
Citera
2026-05-01, 10:57
Medlem
Fangfaces avatar
Ett litet mindre radikalt förslag är att införa ett "körkort"
/licens för att få rösta. Grundläggande kunskaper hade räckt för att få bort en hel drös med folk (främst kvinnor) som egentligen är helt okunniga och ointresserade och röstar utifrån känslor och vad deras favorit-influencer säger.
Citera
2026-05-01, 11:38
Medlem
psaks avatar
För att ta invandringen/mångkulturbygget så är frågan hur långt 'Alla som tycker som jag borde få rösta' hade räckt egentligen eftersom man måste se på partiutbudet. Alla sex 'ursprungspartierna' (plus Miljöpartiet men det vet vi ju var vi har) har efterhand ryckts med i en invandringsvänlig anda. Mångkulturbeslutet klubbades igenom unisont på 70-talet.
Att kvinnor en masse skulle ha stöttat BSS på 80-talet är kanske att drömma lite väl mycket. Problemet är snarare vad som händer på medieredaktioner och bakom kulisserna, under bordet i maktens korridorer.
Hur skapas ett invandringsvänligt klimat, jo liksom de flesta samhällsklimat sker det genom den tredje statsmakten (som även politiker sedan måste anpassa sig till).
Utöver det har som bekant många beslut fattats helt över huvudet på medborgarna.

Bristen på opposition PLUS kokande grodan, lågt tempo lite i taget för att vänja folket vid mångkulturbygget, där är väl de största problemen inringade.
Senast redigerad av psak 2026-05-01 kl. 11:44.
Citera
2026-05-01, 11:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Unga svenska kvinnor tänker inte rationellt.
Tex när det gäller fakta kring problemen med invandring.
Ignorerande av kausalitet:
Att fortsätta stödja en politik som förknippas med de problem man ser i samhället.
Prioritering av känslor:
"emotionell röstning", där viljan att framstå som god eller empatisk trumfar en krass analys av konsekvenser.
Kognitiv dissonans:
Att man ser problemen (t.ex. otrygghet), men vägrar koppla ihop dem med migrationspolitiken för att det krockar med den egna självbilden eller ideologin.
Jag anser bestämt att de inte bör få rösta vid samma ålder som män.
Kanske vid 30 års ålder ?
Synpunkter på detta ?

Det kommer inte ske så du får acceptera att en stor del av befolkningen inte tycker att invandringen är en lika viktig fråga som du verkar tycka. För mig finns det säkert 30 frågor som jag bryr mig mer om när det kommer till politik.
Citera
2026-05-01, 12:05
Medlem
surfacings avatar
Människor tänker väl inte över huvud taget.

Kanske snarare såhär, de tror att de tänker. Ju längre ned man kommer i grafen så är sannolikheten ungefär lika liten att ifrågasätta eller felsöka sin egen del eller ex tänka damage control.

Om majoriteten utav mänskligheten befinner sig på ett genomsnittligt IQ eller lägre, sedan går det bara utför. Därför är det egentligen inte det minsta konstigt att världen ser ut som den gör, ett jävla helvete. Snarare är det hela ganska självklart.
Citera
2026-05-01, 12:09
Medlem
KELLAKEBABs avatar
Citat:
Du menar att endast vi som röstar på SD, KD eller Moderaterna ska få rösta?
Det handlar inte om vad man röstar på utan hur du röstar.
Citera
2026-05-01, 12:09
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Det skrev jag inte.
Unga svenska kvinnor gäller det.
Mitt exempel visar på en genomgående brist till rationellt tänkande bland dem.
Därför borde de inte få rösta vid samma ålder som män.
Varför då ? Jo pga att män och kvinnor är olika.
Huruvida det går att genomföra vet inte jag.
Läs den svenska grundlagen....

Man får inte utesluta vuxna människor
från att rösta...

Jag gissar att du är en man?
Citera
2026-05-01, 13:34
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Läs den svenska grundlagen....

Man får inte utesluta vuxna människor
från att rösta...

Jag gissar att du är en man?
Grundlagen är lätt att ändra. I framtiden kommer vi sannolikt bli tvungna att göra det då kvinnor haft lekstuga länga nu med statsmakten vilket varit en katastrof.
Citera
2026-05-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och? Vet du ens varför de stängdes?

Berätta gärna. Visst är det fantastiskt, när S skadar välfärden finns det en logisk förklaring men när högern gör det är dem onda, själviska och varför inte lite fascistiska också. Otroligt.
Citera
2026-05-01, 13:58
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Grundlagen är lätt att ändra. I framtiden kommer vi sannolikt bli tvungna att göra det då kvinnor haft lekstuga länga nu med statsmakten vilket varit en katastrof.

Men du tycker att de kvinnor som röstar på SD, KD och M ska få fortsätta rösta? Eftersom dessa röstar som du vill?
Citera
2026-05-01, 14:08
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Men du tycker att de kvinnor som röstar på SD, KD och M ska få fortsätta rösta? Eftersom dessa röstar som du vill?
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in