2026-04-30, 14:19
Medlem
Morgon med Swebbtv och Ring Swebbtv Live 512 med Elsa Widding

Bästa diskussionen i år och bl.a. disktuerar Elsa Widding med Mats Dagerlind om arbetet. Mats som jag trodde var emot regering eller i vart fall kritisk. Vilken nolla Mats Dagerlind är

Och det framkommer också tydligt hur stenhårt hållna SD politiker är. Det är Jimmy som bestämmer hur de skall rösta
Citera
2026-04-30, 14:44
Medlem
Jeff Ahl som läser nyheter på Swebbtv, fy f*n. Viken falsking
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2026-04-30 kl. 14:47.
Citera
2026-04-30, 14:49
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg

Bästa diskussionen i år och bl.a. disktuerar Elsa Widding med Mats Dagerlind om arbetet. Mats som jag trodde var emot regering eller i vart fall kritisk. Vilken nolla Mats Dagerlind är

Och det framkommer också tydligt hur stenhårt hållna SD politiker är. Det är Jimmy som bestämmer hur de skall rösta

Intressanta diskussioner!
Citera
2026-04-30, 16:23
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Intressanta diskussioner!

Elsa Widding har ju nu kommit ut som invandringsliberal.
Citera
2026-04-30, 16:23
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Varför är Mats Dagerlind en nolla?
Citera
2026-04-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Elsa Widding har ju nu kommit ut som invandringsliberal.
Det var 8 punkter de röstade om, Elsa röstade för 7. Det var en enda av 8 punkter hon röstade emot och hon förklarar tydligt varför. Hon är definitivt inte invandringsliberal.

Citat:
Varför är Mats Dagerlind en nolla?

Lyssna på intervjun
Citera
2026-04-30, 18:18
Medlem
Eurodiscos avatar
Tänker inte slösa två timmar av mitt liv med att se på swebb tv. Men bra att Ambition för sverige visade vilket skräp parti det är. Nu får dom ännu färre röster. Tänkte kanche rösta på Ambition för sverige i kommunvalet men det kommer inte hända nu.
Citera
2026-04-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Tänker inte slösa två timmar av mitt liv med att se på swebb tv. Men bra att Ambition för sverige visade vilket skräp parti det är. Nu får dom ännu färre röster. Tänkte kanche rösta på Ambition för sverige i kommunvalet men det kommer inte hända nu.

Måste fråga: Om du inte är ute efter att förstöra Sverige, hur menar du att deras parti är skräp
Jag förstår din åsikt om du vill förstöra Sverige däremot.
Citera
2026-04-30, 18:49
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Måste fråga: Om du inte är ute efter att förstöra Sverige, hur menar du att deras parti är skräp
Jag förstår din åsikt om du vill förstöra Sverige däremot.
Nej jag vill inte förstöra Sverige tvärt om faktiskt. Men hur dom röstade med vänster blocket igår är oförlåtligt 80000 nya medborgarskap är inte lite. Sedan känns inte Elsas förklaring till varför dom röstade som dom gjorde särskilt bra eller vettig.
Citera
2026-04-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Nej jag vill inte förstöra Sverige tvärt om faktiskt. Men hur dom röstade med vänster blocket igår är oförlåtligt 80000 nya medborgarskap är inte lite. Sedan känns inte Elsas förklaring till varför dom röstade som dom gjorde särskilt bra eller vettig.

Det var 8 punkter och de röstade emot i en av alla punkterna. Elsa går igenom och därför så förstår jag inte för du har inte läst på.

Det är tvärtom SD som sa att de skulle städa upp som blåst sina väljare stenhårt och det gör de med detta förslaget med, det enda förslaget gör är att dra ut på överklagande och ger massa pengar till advokater.

Vad jag inte begriper är de som sympatiserar med SD som knappt rört ett finger sett till vad de blev valda för, vi har fortfarande sex siffriga inflöden. Nu när det är mindre än ett halvår kvar till valet så drar de fram detta urvattnade förslaget som knappt kommer göra någon skillnad alls och så kritiserar de Elsas Ambition Sverige så går MYCKET HÅRDARE fram. De vill rycka undan bidragen vilket är den klart billigaste åtgärden och som fungerar
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2026-04-30 kl. 19:09.
Citera
2026-04-30, 20:00
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det var 8 punkter och de röstade emot i en av alla punkterna. Elsa går igenom och därför så förstår jag inte för du har inte läst på.

Det är tvärtom SD som sa att de skulle städa upp som blåst sina väljare stenhårt och det gör de med detta förslaget med, det enda förslaget gör är att dra ut på överklagande och ger massa pengar till advokater.

Vad jag inte begriper är de som sympatiserar med SD som knappt rört ett finger sett till vad de blev valda för, vi har fortfarande sex siffriga inflöden. Nu när det är mindre än ett halvår kvar till valet så drar de fram detta urvattnade förslaget som knappt kommer göra någon skillnad alls och så kritiserar de Elsas Ambition Sverige så går MYCKET HÅRDARE fram. De vill rycka undan bidragen vilket är den klart billigaste åtgärden och som fungerar

Vet du vem Nick Alinia är? Han ger skarp kritik mot Elsa Widding.
Citera
2026-04-30, 20:10
Medlem
Citat:
Vet du vem Nick Alinia är? Han ger skarp kritik mot Elsa Widding.
Är han kritisk mot andra partier?

Varför tror du han ödslar tid och energi på ett parti som är en pytte och inte i närheten av att komma in i riksdagen... Tänk...

Jag har läst och kan se skillnad på betald pajkastning och konstruktiv kritik

Vilket parti i riksdagen litar du på mer och varför?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in