2026-04-29, 19:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Anekdotisk bevisföring betyder väldigt lite. Offerstatistik är lite bättre, men säger inte så mycket om förövare. Det kan vara en liten grupp pedofiler som är väldigt aktiva och utsätter en stor del av barnen som utsätts. Nu säger jag inte att det är så, men inget i din källa verkar ta upp det alls.

Finns det någon tråd om det på Flashback?

Finns säkert i tråden om att Åkesson betalar Dumpens rättegångskostnader.
Citera
2026-04-29, 22:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Naturligtvis. Riktigt patetiskt att som parti stå där med Sara och Patrik och betala miljoner för deras rättegångskostnader.

Sara har en lång historia bakom sig där levebrödet helt bestod av kriminalitet och prostitution.

Så nej, SD borde inte befatta sig med varken henne eller Patrik.
Citera
2026-04-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Vad ska de gripas för? Majoriteten har inte gjort något olagligt. Omoraliskt måhända, men inte olagligt.

Du känner inte till Lex Dumpen som trädde i kraft 1 april?
Citera
2026-04-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Ah, nä jag visste faktiskt inte att den hade gått igenom.
Citera
2026-04-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Du får gärna visa denna nya lag, då vad jag funnit och läst om det är att de inte är en ny lag utan vidgande utav bestående lagar.

Det är inget kriminaliserande av att prata med fiktiva barn alls, utan det är en utökning där om barn utsatts kan polis fortsätta denna chatt med gärningsperson och där igenom få de dömda.
Inledande chatt kan inte vara av fiktivt barn utan måste fortfarande vara av riktigt sådant.

Men om jag missat något så presentera gärna denna nya lag så att jag kan läsa igenom den för allt jag hört är löst snacka om att det är en lag som kriminaliserar chattande med fiktiva barn med mera vilket inte tycks stämma alls.
Citera
2026-06-03, 08:06
Avslutad
Nåt lurt i detta samarbete, nåt som kostade i slutändan.

Professor: SD:s agerande ovanligt och mindre lämpligt.
https://www.sverigesradio.se/artikel/professor-sds-agerande-ovanligt-och-mindre-lampligt
Citera
2026-08-08, 15:24
Medlem
Barnporr i riksdagen, anlita personer som fått barn med 15-åring när han var 30+, partiledaren själv är vän och bandmedlem med folk som gett sig på barn och ungdomar sexuellt.

Känns som dumpen borde fimpa sd snarare kanske.
Majoriteten av patrasket som hängs ut där kan jag mycket väl tänka mig röstar på sd i hög grad. En hel del av dom har ju varit offentliga med detta också.
Citera
2026-08-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Nåt lurt i detta samarbete, nåt som kostade i slutändan.

Ingen skulle bli förvånad om det var något som kostade och doldes genom dom stora pengaöverföringarna som skett.

Sd samarbetar och umgås med personer som är just det man påstår sig vara så emot.

Bandmedlem som ger sig på ungdomar sexuellt.

Betalar för uppträdande till person som gjort 15-åring gravid som 30-åring.
Senast redigerad av Katki 2026-08-08 kl. 16:26.
Citera
2026-08-15, 01:15
Medlem
Skattebrotts avatar
Dumpen verkar hata SD.

SD betalade ju deras skadestånd en gång. Jag hörde att Dumpen vägrade bekräfta att SD-pengarna hade kommit fram, men de hade heller inte skickat tillbaks dem. Vänstern började då anklaga SD för att bluffa, så att SD till slut tvingades kontakta Dumpens advokat för att få överföringen bekräftad.
Någon som kan bekräfta (eller dementera) detta?
Citera
2026-08-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Dumpen verkar hata SD.

SD betalade ju deras skadestånd en gång. Jag hörde att Dumpen vägrade bekräfta att SD-pengarna hade kommit fram, men de hade heller inte skickat tillbaks dem. Vänstern började då anklaga SD för att bluffa, så att SD till slut tvingades kontakta Dumpens advokat för att få överföringen bekräftad.
Någon som kan bekräfta (eller dementera) detta?
Domen har inte vunnit laga kraft och är överklagad till hovrätten, räcker det?
Citera
2026-08-15, 01:25
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzafrukost
Domen har inte vunnit laga kraft och är överklagad till hovrätten, räcker det?

Då pratar vi nog om olika domar. Dumpens advokat bekräftade att löftet hade fullbordats (betalning gjorts).
Citera
2026-08-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Då pratar vi nog om olika domar. Dumpens advokat bekräftade att löftet hade fullbordats (betalning gjorts).
Finns ingen annan dom, men de kan ju ha fått pengarna ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in