Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Det har varit ett tema för ca. 6 månader sedan här också (med U-block origin) Har testat att tömma min personliga sökhistorik i YT och då gick det snabbare att ladda nya videon - en viss period. Tog 2-3 dagar och allting återvände till 10-sekunders fördröjning till slut. Men det är väldigt olika , vissa laddar omedelbart , och vissa dagar är det ingen fördröjning alls på någonting , vilket är jävligt förbryllande
Läser man på Reddit om samma problem ( Video´s som laddar sakta) så menar de flesta att det är YT sätt att bestraffa alla användare som använder någon form av reklamblock . Det verkar vara en trolig förklaring . Man vill ju trots allt sälja sin produkt Youtube Premium. Kanske har något med det att göra, eller så har det inget alls med det att göra , vem vet. Jag har tid att vänta 10 sekunder. Youtube premium (utan reklam) har stuckit iväg i pris och kostar 149:- i månaden, det känns ovärt vilken dag i veckan som helst
Ok, tråkigt att det ska vara så.
Jag stängde av uBlock Origin men problemet var ändå kvar. Det försvann när jag stängde av I dont care about cookies-tillägget. Får se hur länge det håller i sig.