2026-05-01, 10:42
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det har varit ett tema för ca. 6 månader sedan här också (med U-block origin) Har testat att tömma min personliga sökhistorik i YT och då gick det snabbare att ladda nya videon - en viss period. Tog 2-3 dagar och allting återvände till 10-sekunders fördröjning till slut. Men det är väldigt olika , vissa laddar omedelbart , och vissa dagar är det ingen fördröjning alls på någonting , vilket är jävligt förbryllande

Läser man på Reddit om samma problem ( Video´s som laddar sakta) så menar de flesta att det är YT sätt att bestraffa alla användare som använder någon form av reklamblock . Det verkar vara en trolig förklaring . Man vill ju trots allt sälja sin produkt Youtube Premium. Kanske har något med det att göra, eller så har det inget alls med det att göra , vem vet. Jag har tid att vänta 10 sekunder. Youtube premium (utan reklam) har stuckit iväg i pris och kostar 149:- i månaden, det känns ovärt vilken dag i veckan som helst
Ok, tråkigt att det ska vara så.
Jag stängde av uBlock Origin men problemet var ändå kvar. Det försvann när jag stängde av I dont care about cookies-tillägget. Får se hur länge det håller i sig.
Citera
2026-05-01, 12:38
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det har varit ett tema för ca. 6 månader sedan här också (med U-block origin) Har testat att tömma min personliga sökhistorik i YT och då gick det snabbare att ladda nya videon - en viss period. Tog 2-3 dagar och allting återvände till 10-sekunders fördröjning till slut. Men det är väldigt olika , vissa laddar omedelbart , och vissa dagar är det ingen fördröjning alls på någonting , vilket är jävligt förbryllande

Läser man på Reddit om samma problem ( Video´s som laddar sakta) så menar de flesta att det är YT sätt att bestraffa alla användare som använder någon form av reklamblock . Det verkar vara en trolig förklaring . Man vill ju trots allt sälja sin produkt Youtube Premium. Kanske har något med det att göra, eller så har det inget alls med det att göra , vem vet. Jag har tid att vänta 10 sekunder. Youtube premium (utan reklam) har stuckit iväg i pris och kostar 149:- i månaden, det känns ovärt vilken dag i veckan som helst
Jag är också inne på det här. Google vet att dom ligger ett steg efter och att det 'bästa' dom kan göra är att göra livet surt för reklamblockerare.
Citera
2026-05-19, 23:26
Medlem
Med hjälp av några webbläsartillägg för att blockera AI-skräp på Youtbe, har jag på ett par dagar blockerat 13 000 kanaler & videos och mer blir det. Finns till de flesta webbläsarna, Chrome, Firefox, Brave, mfl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in