2026-04-29, 07:26
  #1
Medlem
diseuses avatar
Widow's Bay är en serie som har premiär på Apple:s streamningstjänst idag. Litar man på de amerikanska kritikerna är det en av årets bästa.

https://apple.co/_WidowsBay

Serien handlar om en borgmästare i en mindre ort i nordöstra USA som vill göra den mer attraktiv för turister, men ortsbefolkningen insisterar på att platsen är hemsökt. Den verkar vara lite knepig att klassificera genremässigt, men ”skräckkomedi” är ett ord flera kritiker använder. Själv får jag vibbar av Stephen King och Hajen.

Vad tyckte ni om serien, ni som sett?
Citera
2026-05-06, 20:20
  #2
Medlem
Riktigt bra! Älskar huvudskådisen som typ spelar liknande roll som den han hade i "Beast in me" (-mördare/psykopat då &#128521. 8/10 än så länge efter 3 avsnitt. Rekommenderar!
Citera
2026-05-06, 20:28
  #3
Medlem
kyrkstockens avatar
8,0 i betyg på imbd https://www.imdb.com/title/tt33332385/

Får vi kolla in...
Citera
2026-05-21, 12:21
  #4
Medlem
Kollat alla 5 släppta avsnitt nu, fortsatt kanon. Rekommenderas starkt!
Citera
2026-05-21, 23:28
  #5
Medlem
Måste kollas upp, låter spännande!
Citera
2026-05-28, 18:21
  #6
Avstängd
Avsnitt 7 var riktigt komiskt.

Först var det en scen i ett rum där en döing satt och fortfarande levde, med en kvinna som smällde upp dörren hela tiden och skrämde borgmästaren, men en blooper de gjorde var att döingen också ryckte till när borgmästaren blev skrämd. Jag skrattade röven av åt den missen. Sjukt roligt.

Det andra var på en båt när de säger fuck you till varandra fram och tillbaka. Börjar undra om det är någon komediserie istället för skräck?
Citera
2026-05-28, 22:15
  #7
Medlem
EggBoxJuans avatar
Riktigt unik serie.
Sett sju avsnitt och min favorit är garanterat den när kvinnan på borgmästarkontoret anordnade en fest.

Subtil knepig humor, skrattade gott när borgmästaren i ett avsnitt kikar in i alla fönster på en bil för att hitta sin son.
Citera
2026-05-31, 10:39
  #8
Medlem
Citera
2026-05-31, 19:59
  #9
Medlem
kyrkstockens avatar
De två första avsnitten var sega....3-5 riktigt spännande (så långt har jag sett)
Citera
2026-06-12, 07:57
  #10
Medlem
diseuses avatar
Inför att säsongsfinalen släpps på onsdag (den 17/6) så avslöjas att serien nu är förnyad för en andra säsong:

https://youtu.be/pqufiMFmGiY
Citera
2026-06-15, 13:15
  #11
Medlem
depressed.worlds avatar
Riktigt nice serie, bra skådespelare och filmproduktion! Stort plus för blandningen av drama, thriller och komedi.

Matthew Rhys är briljant när det kommer till att leverera scener där han är panikslagen, nervös och rent av rädd - så att det blir sjukt underhållande att bara se hans reaktioner haha.

Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Riktigt unik serie.
Sett sju avsnitt och min favorit är garanterat den när kvinnan på borgmästarkontoret anordnade en fest.

Håller med! Skrattade även en del i avsnittet när dom hade väckt den gamla killen som var begravd!
Citera
2026-06-18, 14:12
  #12
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag har nu sett samtliga 10 avsnitt. Det var en positiv överraskning som jag redan skrivit.



Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in