2026-04-28, 22:09
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Du låter som en riktig hjälte. Breivik gjorde sitt för de svaga kvinnorna när han stålsatte sig och gick omkring och avrättade småtjejer.

Jag tycker det finns en del intressanta argument mot kvinnlig rösträtt utifrån evolutionära perspektiv. När jag läser ditt inlägg tänker jag att det kanske inte alltid är så bra att tillåta autister att springa omkring hur som helst i samhället heller.

Men alternativen är sannolikt ännu sämre.

Ja alternativet är ju att leva under förtryck och för risk att utsättas för extremt våld av muslimer. Våran civilisation håller på att försvinna i ett inferno av meningslöst och outtömligt våld.
Jag tror majoriteten inte förstår hur illa det faktiskt kan bli.
Svensken kan nog inte föreställa sig det. Vad det innebär att vara en förtryckt minoritet bland våldsbenägna homo habilis, som endast existerar för att utrota oss.
Citera
2026-04-28, 22:10
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Ja alternativet är ju att leva under förtryck och för risk att utsättas för extremt våld av muslimer. Våran civilisation håller på att försvinna i ett inferno av meningslöst och outtömligt våld.
Jag tror majoriteten inte förstår hur illa det faktiskt kan bli.
Svensken kan nog inte föreställa sig det. Vad det innebär att vara en förtryckt minoritet bland våldsbenägna homo habilis, som endast existerar för att utrota oss.

Du får käka lite piller och attackera nåt kollo!
Citera
2026-04-28, 23:30
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Du får käka lite piller och attackera nåt kollo!

Vi har folk i Sverogr som käkar piller och bombar och skjuter upp Sverige varje dag. Men det tycker ni förstås är i sin ordning.
Citera
2026-04-28, 23:31
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Vi har folk i Sverogr som käkar piller och bombar och skjuter upp Sverige varje dag. Men det tycker ni förstås är i sin ordning.

Nu var det inte jag som hyllade en pillertrillande massmördare som avrättat tonårsflickor, utan du.
Citera
2026-04-29, 23:59
Medlem
atts avatar
"The Industrial Revolution and its consequences have been a disaster for the human race."

Sannare ord har sällan skrivits.
Citera
2026-04-30, 12:22
Medlem
Ibn.habibis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteraturens
Ja, detta är en annan sak som bidrar till terrordåd, d.v.s. att en stat förminskar en individ till att bli till en metafor. Dessa skjutare blir ju då att slåss mot väderkvarnar, eftersom de förödmjukas nåt så fruktansvärt av samhället, och om de då får tillgång till krut o tändhatt så smäller det förr eller senare.
Om man ska ha ett demokratiskt samvete så kan man ju argumentera för olika sätt att låta outsiders att yttra sin mening. Ett klassiskt exempel radiosändningen Ring P1 (länk) där man kan kanalisera sina uppfattningar om olika ämnen. Det kan man utöka till tv-program på Public Service, SvT.
Citera
2026-04-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.habibi
Om man ska ha ett demokratiskt samvete så kan man ju argumentera för olika sätt att låta outsiders att yttra sin mening. Ett klassiskt exempel radiosändningen Ring P1 (länk) där man kan kanalisera sina uppfattningar om olika ämnen. Det kan man utöka till tv-program på Public Service, SvT.

Javisst, Karlavagnen med Gårdinger kommer nog rätt nära, för de som lyssnade till hans kvällar. Det var ej många år sedan som en individ skröt om barnprostituerade som han besökt. Det samtalet löpte på fint och vad jag vet så fanns det ingen högljudd gangster som uppsökte vederbörande i hans hem, men vad vet jag....

Gränsen gick vid lögn o åtminstone en gång blev Gårdinger irriterad. Det var ett par ungdomar som utgav sig för att vara äldre än de egentligen voro o de hade roligt med en otrohetshistoria, en förförisk grannfru eller hur det nu var? Det var inte så farligt, men då hördes det tydligt att även Herr Gårdinger tappade tålamodet.

Men så länge man talar från hjärtat och brott är preskriberade, så får man lov att ta människor med en klackspark!

Känner dock folk som förställt rösten o ringt in flera gånger o kommit med i programmet, så visst var det mycket skrönor man fick höra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in