2026-04-30, 18:12
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorsmith
Jag har nyligen fått en påse på magen pga sjukdom. Nu börjar jag repa mig och tänkte börja dejta igen, men är nyfiken på hur andra ser på saken. Jag är 35 år, ser ganska bra ut i övrigt (en 7-poängare kanske?) och söker liknande män.

Du som är man, skulle du säga nej till en dejt/engångsligg/förhållande om tjejen har påse? Hur mycket mindre attraktiv är en sån tjej?

Ärliga åsikter uppskattas, vare sig det är "inga problem" eller "hell no". Men inga dm tack, dejtande tar jag i andra kanaler

Det ser ut ungefär så här, plus rejäla operationsärr.
https://duckduckgo.com/?q=ostomy+woman+&iar=images&t=euandroid&iai=https% 3A%2F%2Fimg.freepik.com%2Fpremium-photo%2Fwoman-showing-ostomy-bag-self-esteem-after-intes tine-cancer_686868-339.jpg%3Fw%3D2000

Är medelålders man och det är uppförsbacke för mig personligen, men hur stor den är det kan jag inte säga, det beror på så mycket.

Det kan vara ett knappt märkbart gupp i vägen och inte så mycket mer, eller något som kräver en jävla massa av mig, och ändå kanske inte kommer att funka. Men då tror jag inte det var meant to be, i alla fall. Lökigt svar kanske, men den som väljer bort dig pga det - den förtjänar inte dig.

En förutsättning dock för att det ska funka det tror jag är hur pass kvinnan har accepterat sin situation. Och det tror jag inte man kan fejka eller pressa sig själv till, men däremot få hjälp med om man skulle vilja/behöva.
Citera
2026-05-01, 08:22
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Inget jag har gjort mycket av men det kan väl vara nice emmellanåt.

Det tänker jag blir ett plus - utifrån din ursprungliga frågeställning - om det finns på menyn. Kanske också på ett lättare sätt än i andra kvinnors situation.
Citera
2026-05-01, 12:14
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jag är inte man men jag svarar ändå. Jag har legat med en man med stomi ett par ggr, men det var fråga om betalsex (han var alltså min kund) och rent sexuellt så det var inga problem. Han såg ju till att påsen var nybytt när vi träffades och han hade på sig som ett slags brett "bälte"/gördel typ, så jag såg aldrig själva påsen. Han var kund redan innan stomin så det var inte pga den som han var "tvungen" att köpa sex. Vi hade inte vilt sex innan stomin heller så jag kan verkligen inte uttala mig om nåt sånt, men vanligt basic sex var inga problem. 😊

Hur det sen påverkade hans vardag och så vet ju inte jag eftersom vi inte umgicks på det sättet men tråden ligger ju i sexdelen så det är väl kanske mest fokus på det. Skulle jag ligga med en man privat om han har stomi? Om jag i övrigt vill ligga med honom så skulle inte det vara ett hinder. Nu är det inte aktuellt för mig pga lever i en relation, skulle jag bry mig om han skulle få stomi? Nej, verkligen inte.

Det är bra att veta om man skulle vara tvungen att ha stomi i framtiden.
Citera
2026-05-01, 16:05
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Jag har nyligen fått en påse på magen pga sjukdom. Nu börjar jag repa mig och tänkte börja dejta igen, men är nyfiken på hur andra ser på saken. Jag är 35 år, ser ganska bra ut i övrigt (en 7-poängare kanske?) och söker liknande män.

Du som är man, skulle du säga nej till en dejt/engångsligg/förhållande om tjejen har påse? Hur mycket mindre attraktiv är en sån tjej?

Ärliga åsikter uppskattas, vare sig det är "inga problem" eller "hell no". Men inga dm tack, dejtande tar jag i andra kanaler

Att ligga är ok. Däremot vore det dels bra om du berättade innan och dels vill man nog veta om sjukdomen är ärvslig viket kan ha relevans för längre förhållanden
Citera
2026-05-01, 16:31
Avstängd
Citat:

Det ser ut ungefär så här, plus rejäla operationsärr.
https://duckduckgo.com/?q=ostomy+woman+&iar=images&t=euandroid&iai=https% 3A%2F%2Fimg.freepik.com%2Fpremium-photo%2Fwoman-showing-ostomy-bag-self-esteem-after-intes tine-cancer_686868-339.jpg%3Fw%3D2000
Du kallar dig 7a (så troligen medel) Du måste väl nångång ha funderat på varför fula brudar får ligga också? Det är för att män inte bryr sig om små defekter om det bara vankas fitta.

Dessutom är du vuxen och har varit med ett tag. Värre vore om du var 15-20. Vid 35 har väl typ alla nåt vanprydande ärr på kroppen.
Och det är knappast så att du kryper till sängs med en skvalpande latrintunna på magen och stinker campingdass gissar jag.
Skaffa nåt magplagg typ gördel för att få den mindre iögonfallande om du vill.

Är rövhålet igensytt nu eller har du fortfarande chansen att njuta lite analsex?
Citera
2026-05-06, 14:16
Medlem
Citat:
Jag har nyligen fått en påse på magen pga sjukdom...... dejt/engångsligg/förhållande .....

Vill skriva lite igen i tråden.
Kanske tillför det något, kanske inte.

Tror egentligen inte på att poängsätta personers attraktivitet på en skala från 1 till 10, men det kan ändå fungera som modell i ett resonemang.
Jag känner mig som en 6-7 i kategorin för 60-åriga gubbar, men som tonåring upp till 20 nånting kände jag mig ganska ful, blyg och osäker. en 3-4 kanske. Under dessa åren blind-dejtade jag vid tillfällen tjejer i ungefär samma läge. Det gick väl sådär. Senare började jag knäcka koden och det gick bättre. För andra har allt funkat från början. Ett par nyfikna ögon med stora avslappnade pupiller kan le nästan lika tydligt som en mun och en säker röst med melodi gör sitt till. Dialogen och humorn funkar snart också bättre. Den blyge och osäkra däremot tenderar att ha undvikande blick, spända pupiller, osäker och entonig röst. Signaler som är svåra att skilja från "jag är inte intresserad av dig".
Dessa är svåra att styra och lösningen är nog kommunikation, kommunikation och kommunikation.
Du har nu fått gå motsatt väg när det gäller sexuellt självförtroende.
Du nämner engångsligg. Jag jämför engångsligg med godiset och chipspåsen man får med sig från affären. Det fasta förhållandet är den mera nyttiga kosten, men visst kan det sitta fint med lite chips ibland?
Engångsligg som bekräftelse är det mest 1-2 poängs tjejerna som behöver jaga.
I ditt fall kanske några sex-affärer ändå kan vara ett sätt att komma igång igen. Det skulle nämligen vara tråkigt ifall du direkt hamnar i förhållande med en kontrollerande man som håller din självkänsla kvar på en låg nivå.
Varför inte "seriös"-dejta, med skogspromenad, cafebesök e.t.c och helt enkelt tänka bort din påse. Om killen går att prata med och ser OK ut kan du ju på andra eller tredje dejten prata operations-ärr och sex.
Det jag upplevde svårt vid seriös dejting var att veta vilka av livets dörrar man var beredd att öppna, men bjuder du på lågt hängande frukt är det nog bara vissa äckelmagade som backar ur. Skinn på näsan - testa igen.
Många fasta relationer utvecklats dessutom ur sexrelationer.
Citera
2026-05-06, 19:52
Medlem
Roidberts avatar
Skulle nog kunna tänka mig att ligga med en tjej som har stomi om hon är tillräckligt attraktiv. Men en seriös relation skulle inte vara intressant om analsex inte är möjligt.
Citera
2026-05-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Skulle nog kunna tänka mig att ligga med en tjej som har stomi om hon är tillräckligt attraktiv. Men en seriös relation skulle inte vara intressant om analsex inte är möjligt.

Intressant att analsex är ett krav för en längre relation i din värld. Har faktiskt aldrig träffat någon man som sett det som en dealbreaker.

(Nu kan ju många med stomi ha nr 2 intakt men för min del har det ändå inte varit så intressant att använda vid sex.)
Citera
2026-05-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXman
Vill skriva lite igen i tråden.
Kanske tillför det något, kanske inte.

Tror egentligen inte på att poängsätta personers attraktivitet på en skala från 1 till 10, men det kan ändå fungera som modell i ett resonemang.
Jag känner mig som en 6-7 i kategorin för 60-åriga gubbar, men som tonåring upp till 20 nånting kände jag mig ganska ful, blyg och osäker. en 3-4 kanske. Under dessa åren blind-dejtade jag vid tillfällen tjejer i ungefär samma läge. Det gick väl sådär. Senare började jag knäcka koden och det gick bättre. För andra har allt funkat från början. Ett par nyfikna ögon med stora avslappnade pupiller kan le nästan lika tydligt som en mun och en säker röst med melodi gör sitt till. Dialogen och humorn funkar snart också bättre. Den blyge och osäkra däremot tenderar att ha undvikande blick, spända pupiller, osäker och entonig röst. Signaler som är svåra att skilja från "jag är inte intresserad av dig".
Dessa är svåra att styra och lösningen är nog kommunikation, kommunikation och kommunikation.
Du har nu fått gå motsatt väg när det gäller sexuellt självförtroende.
Du nämner engångsligg. Jag jämför engångsligg med godiset och chipspåsen man får med sig från affären. Det fasta förhållandet är den mera nyttiga kosten, men visst kan det sitta fint med lite chips ibland?
Engångsligg som bekräftelse är det mest 1-2 poängs tjejerna som behöver jaga.
I ditt fall kanske några sex-affärer ändå kan vara ett sätt att komma igång igen. Det skulle nämligen vara tråkigt ifall du direkt hamnar i förhållande med en kontrollerande man som håller din självkänsla kvar på en låg nivå.
Varför inte "seriös"-dejta, med skogspromenad, cafebesök e.t.c och helt enkelt tänka bort din påse. Om killen går att prata med och ser OK ut kan du ju på andra eller tredje dejten prata operations-ärr och sex.
Det jag upplevde svårt vid seriös dejting var att veta vilka av livets dörrar man var beredd att öppna, men bjuder du på lågt hängande frukt är det nog bara vissa äckelmagade som backar ur. Skinn på näsan - testa igen.
Många fasta relationer utvecklats dessutom ur sexrelationer.

Tack för dina reflektioner. Självklart är förhållanden så mycket mer än yta och sex. Seriöst dejtande är nog enklare på det sättet. Samtidigt kan ju tillfälligt sex behövas då och då om man inte är i ett förhållande, och på den marknaden är det väl naturligt att attraktionen är mer ytlig tänker jag.
Citera
2026-05-12, 21:00
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Jag är 35 år, ser ganska bra ut i övrigt (en 7-poängare kanske?) och söker liknande män.

Du kanske ska vara lite mer pragmatiskt inställd kring dina krav på män. Ett hälsotillstånd ska för all del inte definiera personen men samtidigt ska man kanske ha lite insikt i vad som är realistiskt. Jag kanske tycker att jag förtjänar en 7-poängare till flickvän men om jag börjar tappa håret så kanske jag borde sänka ribban lite.

Önskar dig dock lycka till, men reagerade lite på den meningen "jag är snygg och jag ska ha en snygging".
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in