Citat:
Ursprungligen postat av
Colorsmith
Jag har nyligen fått en påse på magen pga sjukdom...... dejt/engångsligg/förhållande .....
Vill skriva lite igen i tråden.
Kanske tillför det något, kanske inte.
Tror egentligen inte på att poängsätta personers attraktivitet på en skala från 1 till 10, men det kan ändå fungera som modell i ett resonemang.
Jag känner mig som en 6-7 i kategorin för 60-åriga gubbar, men som tonåring upp till 20 nånting kände jag mig ganska ful, blyg och osäker. en 3-4 kanske. Under dessa åren blind-dejtade jag vid tillfällen tjejer i ungefär samma läge. Det gick väl sådär. Senare började jag knäcka koden och det gick bättre. För andra har allt funkat från början. Ett par nyfikna ögon med stora avslappnade pupiller kan le nästan lika tydligt som en mun och en säker röst med melodi gör sitt till. Dialogen och humorn funkar snart också bättre. Den blyge och osäkra däremot tenderar att ha undvikande blick, spända pupiller, osäker och entonig röst. Signaler som är svåra att skilja från "jag är inte intresserad av dig".
Dessa är svåra att styra och lösningen är nog kommunikation, kommunikation och kommunikation.
Du har nu fått gå motsatt väg när det gäller sexuellt självförtroende.
Du nämner engångsligg. Jag jämför engångsligg med godiset och chipspåsen man får med sig från affären. Det fasta förhållandet är den mera nyttiga kosten, men visst kan det sitta fint med lite chips ibland?
Engångsligg som bekräftelse är det mest 1-2 poängs tjejerna som behöver jaga.
I ditt fall kanske några sex-affärer ändå kan vara ett sätt att komma igång igen. Det skulle nämligen vara tråkigt ifall du direkt hamnar i förhållande med en kontrollerande man som håller din självkänsla kvar på en låg nivå.
Varför inte "seriös"-dejta, med skogspromenad, cafebesök e.t.c och helt enkelt tänka bort din påse. Om killen går att prata med och ser OK ut kan du ju på andra eller tredje dejten prata operations-ärr och sex.
Det jag upplevde svårt vid seriös dejting var att veta vilka av livets dörrar man var beredd att öppna, men bjuder du på lågt hängande frukt är det nog bara vissa äckelmagade som backar ur. Skinn på näsan - testa igen.
Många fasta relationer utvecklats dessutom ur sexrelationer.