2026-04-26, 22:04
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Män som vill bidra med sina bajskorvar till forskning. Det är Högskolan i Skövde på jakt efter.

Syftet är att analysera om psykisk ohälsa, övervikt och tarmfloran kan hänga ihop.

Forskarna märker att det blivit svårare att rekrytera just män till studier som handlar om livsstil och hälsa.

Era tankar om den här studien?
Kan ni tänka er att ställa upp för forskningen?

https://www.sverigesradio.se/artikel/man-som-vill-bidra-med-sina-bajskorvar-till-forskning
Citera
2026-04-26, 22:07
Medlem
Queutards avatar
Det blir nog svårt att bli av med bias i denna "studie", eftersom man så att säga redan är vrickad om man mailar sina bajskorvar till "högskolan".
Citera
2026-04-26, 22:15
Medlem
Crabbofixs avatar
dom betalar väl för dåligt.

om dom t ex betalade 1000kr per bajskorv så skulle det se annorlunda ut
Citera
2026-04-26, 22:18
Medlem
Jordgubbes avatar
Bra att Högskolan i Skövde profilerar sig, men SR-länken var ju inte skitbra.
Citera
2026-04-26, 22:18
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
dom betalar väl för dåligt.

om dom t ex betalade 1000kr per bajskorv så skulle det se annorlunda ut

Du får väl bajsa för forskningen? Ställ upp, eller snarare sitt ner, för vetenskapen för helvete!
Citera
2026-04-26, 22:21
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Du får väl bajsa för forskningen? Ställ upp, eller snarare sitt ner, för vetenskapen för helvete!

men jag är varken överviktig eller lider av psykisk ohälsa (nåja...)

men visst, jämfört med vissa andra forskningsområden så är det ju enkelt för den som gör det.
Citera
2026-04-26, 22:22
Medlem
zombie-nations avatar
Varför är det konstigt att vara med i en studie utan betalning? Det händer hela tiden. Och jag lovar att man inte skickar in hela sin bajskorv.
Citera
2026-04-26, 22:36
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Varför är det konstigt att vara med i en studie utan betalning? Det händer hela tiden. Och jag lovar att man inte skickar in hela sin bajskorv.

Hade däremot varit lite roligt om man gjorde det. Ska det göras så ska det göras ordentligt kan jag tycka. Hade jag varit yngre och fått nys om detta så var jag typen som lätt kunnat mugga i en hink en vecka och postat dem hela skörden måndagen därpå for the lulz. Nu är jag dock äldre, tråkigare och vill behålla mina korvar för mig själv
Citera
2026-04-26, 22:40
Avstängd
triptykens avatar
Sitter på dass i detta nu och känner ett styng av skam. Här sitter jag och bajsar utan att vetenskapen på nåt sätt kommer till gagn.

Tänkvärt tycker jag.
Citera
2026-04-26, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Dom ska nog väga och mäta korven.
Citera
2026-04-26, 23:08
Medlem
Baptistes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Nej jag skiter nog i det.
Citera
2026-04-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar om den här studien?

https://www.sverigesradio.se/artikel/man-som-vill-bidra-med-sina-bajskorvar-till-forskning

det är skitsvårt att hitta information om det här på högskolan i skövdes hemsida

jag tror det här är länken
det är bara för feta människor med BMI över 27 så jag kan inte delta
synd för hälsa är skitviktigt

https://www.his.se/forskning/dhear/medborgarcentrerad-halsa/mind-gut-studien/deltagande-i-studie/

skit samma
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in