Citat:
Ursprungligen postat av
Crabbofix
förhoppningvis slutar du med detta när du träffar någon.
vore ju jobbigt om det fortsätter även då...
Haha ja, det får vi ju hoppas
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Det är för att din attraktion styrs av biologi. När du då stöter på ett exemplar som är en match för förökning så blandar hjärnan till vätskorna för att du ska känna känslor som gör att du går till attack mot objektet och gör ditt bästa för att föröka dig med objektet.
Att du inte gör det eller misslyckas får väl dina gener att titta besviket i marken och så jobbar de outtröttligt nästa gång du stöter på ett objekt som är en match.
Så enkelt är det.
Fast jag har ju aldrig velat ha barn, så just den förklaringen haltar lite för mig.
Det jag beskriver är mer att hjärnan drar igång egna scenarion utan att det finns något konkret i verkligheten. Så det är ju inte direkt att jag försöker “gå till attack”. snarare tvärtom.
Så vad är det som triggar det då, om det bara vore så enkelt?