Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Hej CC75!
Ibland är den bäst lämpade för en ledande post, faktiskt en kvinna. Hon har bäst hjärna och meriter för det, helt enkelt. Men det är sällan en svag kort liten kvinna är bäst lämpad för tunga grova jobb som kräver muskler och längd. Så där har du skillnaden i varför kvinnor med hjärna och bra meriter söker chefspositioner i högre utsträckning än de söker grova och tunga jobb. Kognitivt kan kvinnor vara minst lika bra som män. Men fysiskt: nej, där r i regel män överlägsna kvinnor. Biologisk skillnad.
Absolut är det så. Finns många bra kvinnor. Många intelligenta kvinnor Tomatkungen. Dock har samhället idag sänkt kraven så att kvinnor kan komma med i sorteringen. Det kvoteras in kvinnor som inte är tillräckligt kompetenta vilket är negativt för alla, även för de kvinnor som är på en hög nivå. Handelshögskolan t ex införde antagning via högskoleprovet men fick stoppa det då för få kvinnor kvalificerade sig. Att hänvisa till fysisk styrka är att göra det enkelt för sig. Man kan inte ena gången säga att vi behöver ändra krav så att kvinnor kan få plats i vissa fall men inte i andra fall. Kvinnor får väl gå i träningsläger och stärka upp sig fysiskt så de platsar? Om de verkligen velat hade de gjort det men de VILL INTE ha dessa jobb. DET är skillnaden Tomatkungen. Hyckleriet för jämställdhet är som skrivet stort.
Jag tror inte du har insett hur infiltrerat samhället är av dessa mindre duktiga kvinnor som dessutom i högre grad driver sin egen agenda, faktiskt är. Se bara på HR, se på miljörörelsen, se på HBTQ-rörelsen. Kvinnor låter sina känslor och sin egen agenda styra mer än de kämpar för kärnverksamheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nja, det är inte kvinnor som har velat ha det som det är nu. Kvinnor vill skydda kvinnor och barn undan krig och elände: ja. Men de har inte velat ha hit bidragstagare som vägrar lära sig språket, grovt kriminella, våldtäktsförövare och fan och hans moster! Och nej, kvinnor vill inte se mildare straff för grova brottslingar. Kvinnor kämpar rentav för lagar som kan sätta dit fler förövare. Tex. lagen om oaktsam våldtäkt etc. Däremot vill väl kvinnor (eller rättare sagt röda partier som består av både män och kvinnor) även ha in förebyggande åtgärder. Så att brott aldrig ens sker.
Ja, jag betvivlar inte att kvinnor vill skydda kvinnor och barn undan krig och elände men det vet inte hur man gör det på ett bra sätt. Att som en känd svensk kvinnlig politiker vilja att vi ska sätta och ned och sjunga "We shall overcome"... Allvarligt nu Tomatkungen... Man kan försöka se välvilligt på det men kvinnor - generellt - kan mycket lite om vad som faktiskt krävs inom det området. Intentionen är god men kunskapen om HUR är mycket mycket låg. Där är vi män helt överlägsna. Kvinnor är som dåtidens religiösa fanatiker som när fienden slog in porten och stormade staden, då satte man sig ned och bad till Gud... du förstår säkert hur bra det gick...
Vad gäller straff, där hänvisas det till studier som visar att kvinnor oftare vill ha mildare straff och se strukturella åtgärder medan män vill ha hårdare straff på individ nivå. Dvs vi vill plocka bort de ruttna äpplena ur korgen. Kvinnor vill släppa ut brottslingar som kan begå nya brott (se bara på vilket kön det var som släppte ut och anställde invandraren som våldtog äldre kvinnor). Kvinnor vill ha förebyggande åtgärder som inte löser dagens problem men heller inte har någon större effekt på sikt. Bara se på vad som händer med flera av USAs demokratiskt styrda städer där man tar resurser från polisen till förebyggande åtgärder. Fakta är tydlig Tomatkungen. "Failed City" är numera ett begrepp. Vilket "kön" styr oftast dessa städer? Bara se på fakta. Islamisten Mamdani röstades fram av kvinnor...
Kvinnor vill inte ha rättvisa, de vill sätta din män som de anser har begått någon oförrätt mot dem. Samtyckeslagen som du nämner är helt förkastlig och många män döms felaktigt vilket även många kvinnor numera uppmärksammar (läs mammor till dömda män). Debatt om det i Riksdagen i mars.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Alla drivs av sina känslor CC75! Även män! När män får nog och röstar på SD eller AFS, så är det känslan ilska (och vanmakt) som driver detta.
Det där en är en mycket enkel analys av dig Tomatkungen. Först sa man att bara arga unga, outbildade män röstade på SD. Sedan medelålders män i allmänhet (som är de största skurkarna i samhället enligt många kvinnor). Därefter har man inte kunnat förklara varför 20+% röstar på SD för det innebär att det även finns många med invandrarbakgrund och en del kvinnor som gör det men det vägrar man ta till sig. Män och invandrare röstar på SD för man ser vilka åtgärder som behövs för att hålla ett samhälle tryggt och att det som övriga partier (både röda och blåa) har gjort har gjort Sverige så mycket otryggare och sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Vad är det för undersökningar? Vad jag ser i min närmaste omgivning så är kvinnor, även rejält feministiska sådana, tacksamma över sina män och över vad män gör.
Då ser du saker jag inte ser... var ser du denna tacksamhet? Jag medger att jag kanske är blind för den tacksamhet och uppskattning som kvinnor ger män... det absolut mesta jag ser och hör är negativt, särskilt från feministernas sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Ja, men så har det ju varit i alla tider. Att man skyddar dem som står en närmast, först och främst.
Där har du fel Tomatkungen. Biologiskt vill vi män det men rent praktiskt är det inte alls så. Om Sverige hamnar i krig då har män ingen talan om hur, var eller vilka de ska skydda i samhället. De förväntas skydda "alla" eller de som någon bestämmer att de ska skydda. Jag får inte stanna kvar hemma och skydda mina nära och kära. Jag kan skickas till vilken plats som helst. Numera även utomlands för att skydda andra. Plikten som staten kräver är mot nationen, inte mot familjen. Hur många amerikanska kvinnor och barn var hotade av Tyskland i WW1? Av Tyskland och Japan i WW2? Korea / Vietnamkriget? Idag av Iran?
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Det är snarare individualismen och smartphones och färre hemmafester, som sätter krokben för män och kvinnor att träffas!
När vi var unga, så träffade man ju någon partner på fest/klubb/krogen eller via gemensamma vänner. Nutiden unga stirrar mer ner i sina telefoner än på sin omgivning. Då blir det inga möten och utan möten: inget sex.
Här är vi mer överens. Dessa saker har negativ påverkan för att män och kvinnor kan mötas.
Jag vet att jag framstår som en stor kvinnohatare när jag skriver ovan men jag hatar absolut inte kvinnor men om vi framställer kvinnor som små oskyldiga, kompetenta varelser och vägrar se deras tillkortakommanden, deras hyckleri kring män, om vi låter "kvinnlig känsla" styra istället för fakta och sunt förnuft, då gör vi alla, män som kvinnor, som barn en otjänst.
Som vanligt. Intressant att debattera med dig Tomatkungen. Vi har verkligen i många fall helt olika bild av hur samhället är och orsakerna till det. 🙂
// CC