2026-04-27, 11:08
Medlem
Olduvais avatar
Kul hur mycket folk hatar aftonblaskan, men fortfarande lapar upp deras löpsedlar med stor entusiasm.

Det bör som vanligt noteras att all statistik i Sverige har två sidor: invandrare och svenskar. Speciellt när det handlar om unga människor så är invandrarna en mycket stor andel, och de har nästan aldrig samma förutsättningar och utfall som svenskarna. Det finns också ett stort överskott av unga män pga invandringen
Citera
2026-04-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Lustigt du ställer den frågan just nu när jag tittar på Nunnan i SVT Play. En av nunnans systrar säger att fördelen med att vara oskuld är att man kan gå in i en relation utan att relativisera. Man slipper ställa sig frågan om det finns något bättre eller om man redan har varit med om något bättre. Det blir lättare att fatta ett livsavgörande beslut. Hon har onekligen en poäng. Idag måste det vara oerhört att svårt att hitta någon eftersom man hela tiden söker…
Haha, drar mig till minnes en tjej jag dejtade som var "way over my league". Visste att det inte skulle vara över tid. Hon sa: Du får dejta bäst du vill, men jag tar er män en åt gången. Varade några veckor och jag sa till henne: Du riskerar ha gjort mig kräsen.

Men jag tror även nunnan i ditt exempel skulle få sin tro skruvad inför utbudet online. Att välja bland okända män. Blir lite sjukt när man formulerar det så.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-04-27 kl. 11:35. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-04-27, 11:49
Medlem
Hur många av de unga kvinnorna har inte sex?
Citera
2026-04-27, 12:07
Avslutad
felpost.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-04-27 kl. 12:21.
Citera
2026-04-27, 12:18
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Över 51% av befolkningen är överviktig, kan finns en viss tråd här..
Citera
2026-04-27, 12:25
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Jag skulle också kunnat ligga med ett par tjejer dom senaste åren, men gjorde det inte för jag för en gångs skull tänkte på konsekvenserna.

Sist gång så blev en tjej stört kär i mig efteråt & jag kände mig fruktansvärt skyldig och fick extremt dåligt samvete av det, trots att hon sa hon "bara" ville ha sex och inget annat. Kände mig ärligt talat som en riktig svin efter det.
Detta är en stor anledning jag ligger så mycket. För man vet att om ens egna intresse inte är så stort och dom kanske blir kära så blir det problem.
Citera
2026-04-27, 12:25
Medlem
hävdar bestämt att det sociala experiment vi genomför med sociala medier eller än värre dejting-appar, där en andel män, som har vissa attribut kan sköta sexet för i det närmaste alla kvinnor, bär skulden.

lägg sen till att normen inte längre verkar vara att ha ett långvarig relation, utan snarare satsa på karriär, hos kvinnor, så är vi där vi är.

har personligen aldrig drabbats, eller varit "boven", och är upptagen sen länge, men kan ändå tänka mig hur tradigt det måste kännas att ingen vill vara nära en, vilket då gäller för hela 40%. ledsamt

Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Detta samtidigt som unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor

"Det har alltid funnits kufar som inte får ligga", brukar man höra från de som vill relativisera situationen. Men 40%?

Är detta hållbart i längden? Vad händer med ett samhälle där så stor del av de unga männen nekas något så fundamentalt som närhet och sex?
Citera
2026-04-27, 12:43
Medlem
Det finns en enkel lösning på det här problemet: Flickor blir kvinnor vid pubertetens början. Avskaffa samtyckesåldern så kommer det inte att finnas några incels!
Citera
2026-04-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Det stora sveket är att man tog ifrån unga människor verkliga mötesplatser och gav dem skärmar istället.

Smartphonen tog över privatlivet.
Dejtingapparna tog över urvalet.
Sociala medier tog över statusjakten.

Och samtidigt importerade man stora mansöverskott utan att ens låtsas förstå vad det gör med trygghet, konkurrens och relationer.

Sen står samma generation och undrar varför unga män blir ensamma, passiva och bittra.
Skriver under på det du skriver.

En tanke till, till ditt resonemang är Sydkorea och Japan. De har tydliga könsnormer i befolkningen, och ingen tillförsel av män i större utsträckning, ändå är ensamheten ett enormt problem i dessa länder.
Citera
2026-04-27, 12:57
Avstängd
Inte ens ett dygn sen tråden skapades och redan 16 sidor.
Sex är ett ämne som engagerar många.
Helst så ska man lägga sig i hur andras liv ser ut.
Citera
2026-04-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ja du har rätt. Och hur män ökar sitt psykiska mående och värde är genom att ta manligt ansvar, detta skapar meningsfullhet och livslust hos männen. Och män som gör detta får i sin tur sedan fitta. Det är liksom just det som kvinnor går igång på.

Så är det absolut. Jag tänker att trygga och manliga män i medelåldern som har sitt shit together behöver komma fram och ta lite ansvar för dessa vilsna yngre män. Kvinnor kan inte guida dessa förvirrade pojkar. Som det är nu blir ju pojkar helt hunsade under hela sin skolgång och förlorar helt sin kontakt med sin naturliga manlighet. De som ser igenom vansinnet har inga bra förebilder att vända sig till och hamnar istället i klorna på Tate och liknande sjuka individer som också bara skor sig på de stackars männen.
Citera
2026-04-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ett problem är ju också den extrema könsobalansen i har i Sverige - med fler unga män än unga kvinnor - det är till och med värre än i Kina.

https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-man-ett-problem-for-sverige.79562c45-7926-44a4-a769-0366a7ddd22b

https://www.expressen.se/nyheter/sverige-narmar-sig-kinas-konsobalans/

Ja, det är ett problem som accelererar grundproblemet. Men grundproblemet är att vänstern har blandat ihop likhet med jämlikhet. I jämlikhetens namn ska pojkar hunsas och feminiseras och inte tillåtas att utvecklas till en sund manlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in