2026-04-26, 08:34
Medlem
Sonen vill spela med sina ps5 kontrollet till våran nintendo switch konsol. Nintendo konsolen är ej 2:an. Funkar detta? Googlade till mig att man behövde eventuellt någon adapter, vad är det för adapter, funkar det ens till en gammal nintendo konsol? Antar att vi har den konsolen som kom innan 2:an.

Tack för hjälp
Citera
2026-04-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskmaskinen82
Sonen vill spela med sina ps5 kontrollet till våran nintendo switch konsol. Nintendo konsolen är ej 2:an. Funkar detta? Googlade till mig att man behövde eventuellt någon adapter, vad är det för adapter, funkar det ens till en gammal nintendo konsol? Antar att vi har den konsolen som kom innan 2:an.

Tack för hjälp

Du får hur många svar som helst om du googlar ''ps5 kontroll till nintendo switch'' så du har kanske inte googlat så bra
Citera
2026-04-26, 10:21
Avstängd
Connykrims avatar
Tog 1 sek att googla?

https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/handkontroller/8bitdo-usb-wireless-adapter-2-p62165?srsltid=AfmBOor-x7gxjoBZ6vILmfgc8uGWKGrYzrJ45MQKY9tCBdbRoSKrPy6 KPxg

1 adapter per kontroll. Så är ni 2 köp 2.
Citera
2026-04-26, 16:33
Medlem
Tack för svar
Citera
2026-04-26, 19:25
Moderator
^Eazs avatar
Dator- och konsolspel --> Spelkonsoler
/Moderator
Citera
2026-04-27, 15:20
Medlem
Nu har jag köpt en sådan adapter. Men jag får inte igång den. Man ska koppla ihop dem genom trycka in ps knappen och vänstra knappen om touchdisplayen på ps5 kontrollen, men jag får inget att hända. Ps knappen är den knapp som är i mitten antar jag som står P på, eller är den någon annan?

Vad kan vara fel?
Citera
2026-04-27, 15:26
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskmaskinen82
Nu har jag köpt en sådan adapter. Men jag får inte igång den. Man ska koppla ihop dem genom trycka in ps knappen och vänstra knappen om touchdisplayen på ps5 kontrollen, men jag får inget att hända. Ps knappen är den knapp som är i mitten antar jag som står P på, eller är den någon annan?

Vad kan vara fel?
Ja, det är PS-knappen. Vänstra knappen - menar du fyrkant? Du har Switchen igång och den väntar på att du ska synka kontrollen? Är allt laddat och klart?

Testa Googles AI-läge. Skriv typ ”[namnet på produkten] + PS5 controller sync problem” eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in