Citat:
Ursprungligen postat av
NagaSoren
Hon som tog min oskuld skrev att hon tyckte först att jag var pucko, 1 år senare sågs vi.
Du har rätt i en sak dock, ömsesidig respekt är ett måste, och en självklarhet för de flesta.
Vad jag menar är att snällhet måste varvas med kaxighet, och en skarp humor. Men också måste det finnas utrymme för en vänlig, skyddande beröring, även om man inte ses. Då får man försöka få henne att känna den.
Men tjejer är drama, och det är därför killen måste göra drama.
Nej, tjejer är inte drama.
Tjejer vill känna att de är respekterade. Och det gör de genom att du hellre pratar om dina intressen än om hur snygga ögon de har, medans du stirrar på hennes bröst.
Det du kallar "kaxighet" är alltså något hon mer tolkar som
respekt mot henne som människa. Och respekt är attraktivt.
En god vän jag har var ute på krogen. Hon var 24 år. Tre unga män stötte på henne. Samtidigt. Två av dessa stötte rejält på henne, den tredje gjorde det mer diskret men ändå rättframt och frågade henne "känns det jobbigt att vi är tre som vill ha dig?". Han
såg henne. Såg hennes obehag att ha framförallt de två andra klängandes efter sig. Han visade henne
respekt, samtidigt som han finurligt flirtade med henne genom sin kommentar. Vilket fick henne att känna åtrå till honom. De gick på en dejt dagen efter och var sedan ett par I 1 år.
Det skulle kunna kallas för kaxigt. Men uppfattades av henne som respektfullt och inkännande! Vilket hon blev attraherad av.