2026-04-25, 22:26
Medlem
Är det någon annan som har en Galaxy Watch GT5 Pro och som har fått detta att funka?
Jag tycker mig ha följt alla instruktioner men får det ändå inte att funka.

Det som händer när jag får ett meddelande på Messenger är att klockan bara skickar notifikation om det, men det går inte att läsa eller svara på meddelandet direkt i klockan. Så jag måste likt förbannat ta upp telefonen och låsa upp den och besvara meddelandet där.

Meddelanden från Instagram funkar utan problem. Då kommer det en notifikation i klockan och när jag klickar på den så öppnas meddelandet, och jag kan också besvara direkt från klockan antingen med text eller snabbval av emoji.

Jag har tillåtit notifikationer från båda apparna (Messenger och Instagram) i telefonen samt ställt in att meddelanden ska kunna visas även när telefonen är låst. Ändå funkar det inte med Messenger.

Har andra samma problem eller är det bara jag?
Senast redigerad av Kaustiksodan 2026-04-25 kl. 22:40.
Citera
2026-04-26, 14:37
Medlem
Har du bockat i Galaxy Wear appen att Messenger ska få skicka notiser?
Har tyvärr inte samma klocka som dig men en Gear 4a så jag måste in i deras app och ändra notiser.
Citera
2026-04-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AzZmAn88
Har du bockat i Galaxy Wear appen att Messenger ska få skicka notiser?
Har tyvärr inte samma klocka som dig men en Gear 4a så jag måste in i deras app och ändra notiser.

Ja, jag har verkligen gjort allt som det står att man ska göra. T.om testat att avinstallera allting, avsluta parkopplingen och göra om allt från början. Ändå funkar det inte.

Jag har tillåtit notifikationer i Huawei Health, gått in och valt att meddelanden Alltid visas (även om telefonen är låst), tillåtit även i telefonens inställningar. Ingenting hjälper. Whatsapp och Instagram funkar hur bra som helst med dessa inställningar. Därför tänker jag att detta måste vara ett problem med Messenger och jag skulle bli väldigt förvånad om någon som har en Watch GT5 Pro har fått detta att fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in