2026-04-26, 22:15
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag läste många otäcka inlägg på Familjeliv och andra sidor om vad som händer med din kropp när du får barn. Kanske vill jag bara ha ett litet barn. Min gamla vän har inseminerat sig. Min mamma berättar ofta om henne och om hennes lilla dotter. Det är väldigt fint att bli en mamma. Jag kanske vill ha ett barn. När man får ett barn så bryr man sig nog inte så mycket om sig själv, utan då är ditt barn det viktigaste.

Ja, du kan åka till Köpenhamn och inseminera dig som andra lesbianer gör. Se upp bara så du inte får ett negerbarn, så som Katarina Ewerlöf i Tomten är far till alla barnen.
Citera
2026-04-26, 22:35
Medlem
Citat:
Jag är nationalist och vill att så många vita barn som helst ska födas, men finns det någonting som gör dig mer ful än att föda barn? Du blir efter det tjock, ser helt sliten ut i ansiktet och får hemorrojder i rumpan. Sedan ser du äcklig ut i både ansiktet, kroppen och rumpan i resten av ditt liv. Jag har sett så många av de som jag har vuxit upp med som har varit vackra och som efter att de har fött barn börjat se ut som grisar (grishonor). Det är orättvist. Livet är sinnessjukt.

På något sätt är jag väldigt övertygad om att det finns gott om kvinnor som fött både tre och fyra barn som är betydligt mer attraktiva än du.
Citera
2026-04-26, 22:43
Medlem
SanSlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilket konstigt inlägg. Jag har fött två barn och jag råkade inte ut för något av det där - och då var jag ändå inte helt ung när jag födde, heller. Jag fick sträckmärken på magen och min MVC-barnmorska sa: "det där går aldrig bort" - men det gjorde det!

MÅNGA förlossningar åldrar dock förstås: magen och brösten kan inte tänjas ut hur många gånger som helst och gå tillbaka och bli lika fina igen. Det är förmodligen samma med slidan. Men när det gäller övriga delar av kroppen, så beror det på om man tillåter sig att gå upp mer än nödvändigt under graviditeterna. Samt om man helt slutar sköta om sig själv efter att barnen kommit. Det bästa är att amma och gå långa promenader med barnvagnen varje dag - då rinner kilona av en och vävnaderna drar ihop sig igen!

Övervikt, jojo-bantande, rökning, solariesolande (och även överdrivet naturligt solande), alkoholmissbruk, drogmissbruk, och en allmänt stillasittande livsstil utan motion och frisk luft - åldrar kroppen och ansiktet betydligt fortare än ett par kids. Rökarna ser ut som MUMIER med det typiska rökansiktet när de är 45.

...man ska inte heller förakta, att barnen - och senare barnbarnen (förmodar jag, jag har inga än) - håller en ung! Detta är inte bara en kliché. När man har unga människor nära sig, så håller man sig naturligt uppdaterad om livet och världen, och man är tvungen att hålla igång!

Håller med, det finns så mycket ANNAT som förstör kroppen mer. Har samma erfarenheter som ovan med typ noll påverkan på kropp efter graviditeter, förlossningar och amning. Kroppen ser ut som vanligt!

Förstår att det inte är alla som har ”den turen” men att röra på sig och äta bra under graviditeten och inte ”unna sig för att jag ändå kommer bli tjock” är ganska smart. Och sedan amma, röra på sig och se till att få sömn (ex sova med barnen som ammar på natten…) är viktigt.

Kvinnor borde också förstå att alkohol är ett gift, inte bra. Smink, fillers, krämer = ren skit för huden.
Citera
2026-04-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du har säkert rätt i allt du skriver. Jag baserar bara min övertygelse om att risken för bristningar måste vara ärftlig på att jag har tvillingar och under graviditeten bar sju kilo barn, två moderkakor och dubbla uppsättningar fostervatten utan att få en enda bristning. Och då såg jag ändå ut som nåt man hade kunnat visa upp på cirkus på slutet.

Nog ger det en fördel att varit vältränad före graviditeten ... https://www.svt.se/sport/lopning/johaug-vann-lopartavling-tre-manader-efter-forlossningen
Citera
2026-04-27, 16:44
Medlem
Citat:
Jag är nationalist och vill att så många vita barn som helst ska födas, men finns det någonting som gör dig mer ful än att föda barn? Du blir efter det tjock, ser helt sliten ut i ansiktet och får hemorrojder i rumpan. Sedan ser du äcklig ut i både ansiktet, kroppen och rumpan i resten av ditt liv. Jag har sett så många av de som jag har vuxit upp med som har varit vackra och som efter att de har fött barn börjat se ut som grisar (grishonor). Det är orättvist. Livet är sinnessjukt.
Eftersom du har råkat ut för ett så extremt urval av kvinnor, tänker jag att du kanske ska fundera lite i vilken miljö du vuxit upp? Och efter det möjligen se vad du kan göra för att ta dig till ett mer blandat umgänge.
Citera
2026-04-27, 17:43
Medlem
Citat:
LSD
Citera
2026-04-27, 18:59
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
LSD

TS är säkert Wt,tjackis o nazze och 16 år som går på allt och undrar hur friska kvinnor föder barn utan problem

Ganska typiskt för dessa - vanliga vältränade vuxna kvinnor fixar det iaf utan större problem

Suck
Citera
2026-04-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
TS är säkert Wt,tjackis o nazze och 16 år som går på allt och undrar hur friska kvinnor föder barn utan problem

Ganska typiskt för dessa - vanliga vältränade vuxna kvinnor fixar det iaf utan större problem

Suck
Jo, jag valde att inte sväva ut längre än att hans läsförståelse klarade av😁
Citera
2026-04-27, 19:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag minns när jag var runt 30, jag hade en del ångest för min ålder. Då såg jag en kvinna som är ett år äldre än jag på badhuset, vi kände varandra ytligt i tonåren och hon såg bra ut då. Hon hade två små barn och såg sanning att säga väldigt sliten och ful ut och då tänkte jag att, "vad fan, är jag så där ful också?"

Sedan såg jag henne något år senare i bikini, då var hon mycket snyggare igen.

Jag tror hennes utseendeförändring är rätt typisk, kvinnokroppen blir inte så vacker när barnen är små, men kanske två år efter senaste barnet är fött har kvinnor goda förutsättningar att bli vacker igen.

Men som sagt: Moderskap, som räcker för evigt, är fan så mycket mer värt än stram hud och fasta tuttar, vilket ändå är förgängligt, häng och rynkor drabbar alla, barnlösa kvinnor några år senare.

Just detta tror jag var sömnbrist. Det gör en vackrare att få sova ut. Det är lättare att sova när barnet är 5-7 än 0-4.
Citera
2026-04-27, 20:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Detta är inte det mest skrämmande tycker jag. Det mest skrämmande är att gravida kvinnor får så ojämlik vård och att graviditets- och förlossningsvård är så eftersatt och underfinansierad och att eftervården är i stort sett obefintlig. Graviditet är det som påverkar den mänskliga kroppen absolut mest ändå är forskningen och vården underfinansierad och eftersatt. Skrämmande som fan.

Finns kvinnor som blivit så illa behandlade inom vården att de stannar vid ett barn för att de inte vågar bli gravida och tvingas föda en gång till.
Citera
2026-04-27, 21:21
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Just detta tror jag var sömnbrist. Det gör en vackrare att få sova ut. Det är lättare att sova när barnet är 5-7 än 0-4.

Sömnbrist gör brudar gamla - riktiga män ser till att fruar/brudar inte drabbas av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in