Citat:
Ursprungligen postat av
Talkthewalk
Lätt och säga vad man själv skulle göra. Jag blev dumpad för lite över en månad sedan. Hemskt. Det var ju hon, alltid. Men med tiden så kommer man ut ur anknytningen och inser att det inte var hon. Det finns fler, och det finns DIG själv också. Främst skulle jag säga.
Bor ni ihop? Annars hade jag tagit lite avstånd ett tag. Någon månad. Det faller naturligt sedan vad man känner.
Inte lätt och lämna, men just offerkoftor är inte värt att konka runt på för länge. Speciellt inte om man stöttat, hjälpt och visar att man finns. Det finns gränser. Till slut blir du dränerad, orkeslös och kanske hamnar i samma skit.
Har kvar min lägenhet men spenderar mesta tiden hos henne. Känns lite som att jag satt mitt liv på paus. Mitt liv som jag hade innan åsidosattes så lätt i början när man var nykär men nu när jag känner att jag vill tillbaka- leva på mitt sätt, inte hennes sätt, så skaver vårt förhållande och konflikt uppstår.
Hon är trots allt min bästa vän och den jag alltid hör av mig till och lutar mig mot. Jag minns helgerna innan vi blev tillsammans som så ensamma och trista. Barndomskompisar som man glidit ifrån och uteblivande av nya kompisrelationer. Jag vet inte om jag är redo för detta igen. Samtidigt tär det på mig att nästintill varje dag hantera något tjafs eller gråt över obefintlig anledning.
En framtid med henne ser jag verkligen inte men som sagt ”if nothing changes then nothing changes”
Jag behöver nog egentligen bara lite bekräftelse på att det faktiskt är okej att göra slut. Allt hade varit så mycket enklare om hon kunde stå på sig själv men när man har att göra med en söt liten hundvalp blir det desto jobbigare. Någon man kan bemöta på samma nivå, någon som förstår en och kan hålla uppe nivån på diskussionen, hade varit så mycket lättare.