Citat:
Ursprungligen postat av
Krockers
Den bild jag har av Bianca Ingrosso är att hon är helt sjukt egocentrisk och besatt av uppmärksamhet och beundran från alla håll och kanter. Hon pratar enbart om sig själv och sina tankar på världen, vem hon har legat med, vilken inredning hon gillar, vilka kläder hon gillar, vad hon tycker om andra personer, osv. osv. "JAG, JAG, JAG" fast i olika skepnader.
En tanke som slår mig är hur det funkar att ha en relation med en sådan person? Hade jag själv haft en sådan partner som dels är så besatt av sig själv och har en så extrem självbild så hade jag som partner känt att det skulle vara svårt att leva upp till. Hur gör man liksom för att behålla personen? En relation förutsätter ju en tvåsamhet, man måste ge och ta, känns som att i en relation med en person som har en personlighet av denna typ så är det en som ger och den andre som tar.
Sen, om personen så besatt av andras beundran, hur blir det då att ha en långsiktig relation? Man smörar ju liksom inte för sin partner livet ut, självklart ska man bemöta varandra med respekt men man behöver ju kunna ställa krav på sin partner, det ska gå från båda håll. Tjejer av typen B.I. är ju liksom så vana att själva bestämma villkoren, hur funkar det att kompromissa med en sådan person?
Kan en sådan person ens ha långsiktiga relationer när man tänker efter?
Jag har haft en relation med en sådan person, inkl fokuset på sitt perfekta utseende och de opererade brösten. Inledningsvis otroligt charmig, skitsnygg (typ 9,5 av 10) och en person som alla tyckte om så fort hon kom in i ett rum. Också en väldigt intelligent person och extremt exekutiv/kapabel till typ allt. Visade sig dock ganska snabbt att om hon inte fick konstant uppmärksamhet, ständiga komplimanger och fokus på henne så tröttnade hon snabbt och kunde bli ganska giftig. Såg mönstret i hur hon berättade om tidigare relationer där snubbarna uppenbarligen sagt ifrån och då var de inte roliga längre. Man skulle också konstant gissa vad det var hon ville ha och behövde, för hon ville aldrig fråga om hjälp men ändå bli omhändertagen. Varade några månader och intressant upplevelse på många sätt men vill inte ha något liknande igen.