2026-04-25, 11:00
Medlem
Riksreptilens avatar
https://www.tv4.se/just-nu/4xjSpenhXs1iRDOXjECW46/vagrade-betala-taxinota-lat-hund-bita-chaufforen?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_lin k

" En kvinna i 40-årsåldern i Jönköping vägrade betala sin taxiresa under natten. Hon ska sedan ha låtit en hund bita chauffören i handen.

Polisen larmades till platsen och i samband med att patrullen anlände betalades notan. Kvinnan är nu misstänkt för misshandel med anledning av hundbettet. Det är oklart om taxichauffören behövde uppsöka sjukvård. "

Viktigaste frågan: Var det en ökänd taxägarinna sedan tidigare?
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-04-25 kl. 11:00. Anledning: Stavfel i rubrik
Citera
2026-04-25, 11:23
Medlem
Crabbofixs avatar
tax bet taxchafför.

kvinna tvingas betala.
Citera
2026-04-25, 11:50
Medlem
Tomtekukars avatar
Klart hon vägrade betala, det är ju 2026 och kvinnor ska inte behöva bära bördan av ansvar och konsekvenser. Hundbettet var väl bara en spontan genusmarkering.
Citera
2026-04-25, 12:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jag hade inte heller betalat om jag hade en hund som kunde attackera.
Citera
2026-04-25, 13:49
Medlem
Polisen borde ta betalt för utryckningen också. De hade inte behövt åka ut om tomten bara betalat för resan som normalt funtat folk. Brott ska inte löna sig.
Citera
2026-04-25, 14:04
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Polisen borde ta betalt för utryckningen också. De hade inte behövt åka ut om tomten bara betalat för resan som normalt funtat folk. Brott ska inte löna sig.
Nej, det ska inte löna sig eller ses lätt på av myndigheterna.
Kraftiga böter och hunden ska avlivas eller få ny ägare.
Citera
2026-04-25, 15:02
Medlem
IceEyess avatar
Varför bet chauffören inte bara tillbaka?
Citera
2026-04-25, 15:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
" En kvinna i 40-årsåldern i Jönköping vägrade betala sin taxiresa under natten. Hon ska sedan ha låtit en hund bita chauffören i handen.
Jag gissar att det snarare var så att chaffisen vart arg och började gorma och hunden bet för att skydda matte. Sådant är betydligt vanligare än att folk bussar hunden på någon.
Citera
2026-04-25, 16:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag gissar att det snarare var så att chaffisen vart arg och började gorma och hunden bet för att skydda matte. Sådant är betydligt vanligare än att folk bussar hunden på någon.

Ja, det verkar troligt.

Vad var det för ras på hunden, undrar man.
Citera
2026-04-30, 02:37
Medlem
Inget mer om de inblandade?

Vore intressant att veta om detta var något psykfall till passagerare som tänkt göra en åk-and-run eller om det helt enkelt var så att notan saltades lite varpå bråk uppstod och hunden helt enkelt skyddade matte från en aggressiv förare när passageraren ifrågasatte priset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in