Citat:
Ursprungligen postat av
Agge2
Att påstå att man inte tror att gas användes för att gasa judar i Auschwitz är alltså kriminaliserat. Det står vad jag vet inget om "historieförfalskning" i lagrådsremissen eller lagtexten men jag har inte kollat jättenoga.
Det är inte så jag tolkar det.
Tryckfrihetsbrott är resultatet av
uppmaningen till våld emot folkgrupper (
eller enskilda ( lagrådets tillägg)
Twittrar du detta på ditt konto, eller som i fallet med personen som blir åtalat - dessutom lägger upp offentliga videon med solklar HMF , då är man både kokt och rökt , och någon nitisk åklagare får nys om det så kan man ligga risigt till ifall detta skett med ett svenskt konto.
Diskussioner ifall nassarna använde gas eller ej , är något helt annat . Om diskussionen landar i att förintelsen aldrig ägt rum , och dessutom uppmanar till hets mot "judesvinen" så finns solklara bevis för brott mot den (omfattande) HMF
Ett hårt slag för Sveriges alla antisemitiska hobbyfascister , de får ej "yttrandefrihet" att kunna hata judar så fritt som de vill. T.o.m Flashback har sin regelbrott 1:03 (HMF)
Men det går ju att diskutera civiliserat kring Förintelsen, eller har ni tappat förmågan ?

Den enda refugen (flashback) finns ju kvar efter att ni straffat ut er ifrån varenda social plattform. Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun