2026-04-25, 09:32
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Hur ofta gör ni egna kebab/kycklingrullar hemma?

Jag gör det ofta och det blir godare och billigare.

Det enda jag fuskar med är brödet brukar använda sånt Liba-bröd . Men annars gör jag såserna själv och egna kryddblandningar.

Blev kycklingrulle till frukost

Tar hjälp av Tom:s recept blev riktigt nice .

Sluta köpa kebabrullar för 150 spänn på pizzerior. Räknade ut att min kebabrulle kostade ca 40 kr att göra.

https://www.koket.se/kycklingkebab-med-pitabrod
2026-04-25, 09:52
Medlem
Yaourters avatar
Ganska ofta faktiskt. Jag har alltid en rätt stor bunke vitlökssås stående i kylen som jag valsar om och fyller på emellanåt. Jag kör också Liba-bröd.

Däremot så är väl grejen med att ta en kebabrulle på stan mer en social grej som händer i farten av praktiska skäl snarare än att man vill åt just den maträtten? I alla fall för mig.

Men vill jag äta det hemma så gör jag den själv. Inte bara billigare, tar ju kortare tid och mindre energi än att springa iväg på pizzerian dessutom.
Senast redigerad av Yaourter 2026-04-25 kl. 09:55.
2026-04-25, 10:00
Medlem
Onanikrems avatar
De gånger jag kör det (rätt sällan) så fuskar jag med allt. "Görans kebab" Kryddar på extra då den är dåligt kryddad. Köpt aoli i stället för kebabsås, men det är väl en smaksak.Brukar köra med mjukt tunnbröd i stället för liba då jag tycker det senare växer i munnen. 30-40kr Men rätt sällan jag gör det.

Gjort egen gyros i bland, inte alls svårt men lite omständligt och söligt att flinga upp fläskkarrén
2026-04-25, 10:26
Medlem
Connykrims avatar
Hm pita nej tack.

Antagligen äkta rulle elller så ska de va i stor fransk fralla.

Rullen ska vara av så bra kvalle så man kan stoppa den i röva utan att sen bryts
2026-04-25, 10:31
Medlem
Yaourters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De gånger jag kör det (rätt sällan) så fuskar jag med allt. "Görans kebab" Kryddar på extra då den är dåligt kryddad. Köpt aoli i stället för kebabsås, men det är väl en smaksak.Brukar köra med mjukt tunnbröd i stället för liba då jag tycker det senare växer i munnen. 30-40kr Men rätt sällan jag gör det.

Gjort egen gyros i bland, inte alls svårt men lite omständligt och söligt att flinga upp fläskkarrén

Om du har tid och lust någon gång så testa göra eget kebabkött. Det är enkelt: köttfärs blandat med lök, massa kryddor och lite mjöl, rulla ihop i plastfolie, kyl typ 20 min, in i dubbellager folie, mellanlåg temperatur i ugnen i några timmar bara.
Jag brukar göra två kilo och frysa in.

Zeyna har ett bra recept om du googlar.

Hon skär tydligen lite tjockare bitar, men jag brukar köra med osthyvel så att köttet blir mer jämnt fördelat i rullen sen.
2026-04-25, 10:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaourter
Om du har tid och lust någon gång så testa göra eget kebabkött. Det är enkelt: köttfärs blandat med lök, massa kryddor och lite mjöl, rulla ihop i plastfolie, kyl typ 20 min, in i dubbellager folie, mellanlåg temperatur i ugnen i några timmar bara.
Jag brukar göra två kilo och frysa in.

Zeyna har ett bra recept om du googlar.

Hon skär tydligen lite tjockare bitar, men jag brukar köra med osthyvel så att köttet blir mer jämnt fördelat i rullen sen.
Mycket bra tips. Kört falsk lövbiff på liknande sätt men inte tänkt på kebab.
2026-04-25, 11:15
Moderator
Amirons avatar
Finns redan en tråd om hur man gör egen kebab i alla dess former, använd den istället.

(FB) Göra egen kebab & Gyros

Den här låses.

*klick*

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in