2026-04-25, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Islamister, Sveriges räddning? Då är nog Sverige för evigt dömt! Tur man är så pass gammal att man kanske aldrig behöver uppleva det hända.

Sådär talar endast en människa som kastat in handduken för längesen!
Citera
2026-04-25, 10:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Jag gissar att nyans siffror kommer att halveras till 0,2% i höst, men skulle inte bli förvånad om det blir ännu lägre. Partiet existerar knappt längre.
Berätta gärna vart du hittar information att de skulle decimeras? Det kan ju vara så, det vet inte jag men jag tror det är oerhört svårt att fånga målgruppen i diverse mätningar.
Citera
2026-04-25, 10:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Sådär talar endast en människa som kastat in handduken för längesen!
Tja, mer än rösta kan man inte göra så mycket. Skall man gå ut och köra på muslimerna med rullator kanske? (Nu har jag inte rullator, än)
Citera
2026-04-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ser i spåkulan att om 20 år samarbetar de med SAP.

Ser du i spåkulan också hur det parlamentariska läget också ser ut om 20 år. Är L kvar? Vilken sida står C på? Är det fler partier som kommit in i riksdagen? Någon som åkt ur? Jag antar att din spåkula säger att Nyans kommit in i riksdagen.

Vi följer sen upp om tjugo år och ser hur rätt din spåkula hade.

Sen vilken tidshorisont som TS hade i åtanke framgår väl inte.
Citera
2026-04-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Berätta gärna vart du hittar information att de skulle decimeras? Det kan ju vara så, det vet inte jag men jag tror det är oerhört svårt att fånga målgruppen i diverse mätningar.
Det är bara en logisk slutsats. Dels blev partiet en stor besvikelse för dess väljare efter det misslyckade valet, dels har den minst sagt oseriösa partiledningen gjort allt annat än att bygga upp partiet sedan dess. Snarare verkar man ha gett upp.

Det finns liksom ingen anledning att rösta på Nyans längre såvida man inte är en islamist, och dessa finns det försvinnande få av i Sverige.
Citera
2026-04-25, 10:39
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Det var då. Men muslimer ör en betydande röstboskap och kommer Nyans bara åt imamerna så kan de få många röster

Nyans har slitits sönder inifrån genom att partiet har ärvt med sig konflikterna inom den muslimska världen. Sunni hatar shia och vice versa och olika delar av sunni, respektive shia ser ner på andra sunni och shia, Turkarna och araberna ser sig båda som den muslimska världens självklara herrefolk, perserna ser ner på alla ickeperser och alla ickeshia, kurderna hatar turkarna och araberna, alla ser ner på afghanerna och somalierna, afghanerna ser sig inte som muslimer, som sunni eller shia, eller som afghaner, utan de identifierar sig med just sitt folk eller sin stam o.s.v. o.s.v.

Ett muslimskt parti i Sverige, med de enorma slitningar som finns mellan muslimer i Sverige, har långt sämre förutsättningar, än ett kristdemokratiskt parti för både katoliker och protestanter på Nordirland under 1980-talet.

I fallet Nyans så är partiet Mikail Yüksels egna turknationalistiska diktatur.
Citera
2026-04-25, 10:39
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Det är bara en logisk slutsats. Dels blev partiet en stor besvikelse för dess väljare efter det misslyckade valet, dels har den minst sagt oseriösa partiledningen gjort allt annat än att bygga upp partiet sedan dess. Snarare verkar man ha gett upp.

Det finns liksom ingen anledning att rösta på Nyans längre såvida man inte är en islamist, och dessa finns det försvinnande få av i Sverige.
Du tror inte de kommer satsa på att få högt antal röster i en röstkrets (är det väl) och därmed komma in i riksdagen bakvägen?
Citera
2026-04-25, 10:44
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Nyans har slitits sönder inifrån genom att partiet har ärvt med sig konflikterna inom den muslimska världen. Sunni hatar shia och vice versa och olika delar av sunni, respektive shia ser ner på andra sunni och shia, Turkarna och araberna ser sig båda som den muslimska världens självklara herrefolk, perserna ser ner på alla ickeperser och alla ickeshia, kurderna hatar turkarna och araberna, alla ser ner på afghanerna och somalierna, afghanerna ser sig inte som muslimer, som sunni eller shia, eller som afghaner, utan de identifierar sig med just sitt folk eller sin stam o.s.v. o.s.v.

Ett muslimskt parti i Sverige, med de enorma slitningar som finns mellan muslimer i Sverige, har långt sämre förutsättningar, än ett kristdemokratiskt parti för både katoliker och protestanter på Nordirland under 1980-talet.

I fallet Nyans så är partiet Mikail Yüksels egna turknationalistiska diktatur.
Vad härligt det låter med importerade konflikter. Men det är ju ingen fara då alla kirurger, ingenjörer och kvantfysiker är upptagna med att arbeta. Tyvärr är svensken så otacksam.

Nyans kommer nog öka ändå eftersom de riktar in sig på den gemensamma fienden, den vite mannen.
Citera
2026-04-25, 10:48
Medlem
Citat:
Du tror inte de kommer satsa på att få högt antal röster i en röstkrets (är det väl) och därmed komma in i riksdagen bakvägen?
Jag tror de har gett upp allt hopp om riksdagen under en överskådlig framtid. Har de någon form av verklighetsförankring så har de åtminstone gjort det.

Nyans kommer med största sannolikhet aldrig att komma in i riksdagen, och om de mot förmodan skulle göra det så kommer det att ta många många år innan de når dit. Det står fullständigt klart sedan hösten 2022.
Citera
2026-04-25, 10:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Jag tror de har gett upp allt hopp om riksdagen under en överskådlig framtid. Har de någon form av verklighetsförankring så har de åtminstone gjort det.

Nyans kommer med största sannolikhet aldrig att komma in i riksdagen, och om de mot förmodan skulle göra det så kommer det att ta många många år innan de når dit. Det står fullständigt klart sedan hösten 2022.
Är du säker på det? Vi vet inte vad Mikhail (eller vad han heter) sysslar med. Han har nog en plan.
Citera
2026-04-25, 10:52
Medlem
Citat:
Tja, mer än rösta kan man inte göra så mycket. Skall man gå ut och köra på muslimerna med rullator kanske? (Nu har jag inte rullator, än)

Man kan göra så mycket mer än att bara gå och rösta!
Både med och utan rullator.
Jag kan förstå att det är lätt att känna som du gör att det är inte lönt att göra något nu! Vad kan man göra?

Jag kan bli så provocerad när jag hör den typen av argument såsom :

Sverige är förlorat!

Jag är så gammal, tack för att jag ska dö snart så man slipper det!

Det går att göra saker men folk måste vara beredda att kavla upp ärmarna och våga bli smutsiga.
Att bara sitta och gnälla gör ju knappast saken bättre!

När jag hör den typen av kommentarer så är det detsamma som att jag ger upp, den mentaliteten har vi haft alldeles för mycket av i Sverige sedan 80-talet.
Citera
2026-04-25, 10:59
Medlem
Citat:
Är du säker på det? Vi vet inte vad Mikhail (eller vad han heter) sysslar med. Han har nog en plan.
Ja, jag är säker på det. Mikail Yüksel är en av Sveriges mest oseriösa politiker. Han har nog aldrig haft en plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in