2026-05-02, 19:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligearne85
Vet namn och adress på fanskapet men sonen vill inte att jag anmäler, för att då fattar fanskapet att han berättat.

Vill inte ha en handgranat mot vårt hem eller att han ska råka illa ut.

Hur fan ska man agera?

Är din son helt oskyldig? I så fall kontakta snor-babbe-ungens pappa eller storebror eller gängledaren. Fixa ett möte och sitt ner lugnt och stilla och förklara att hot mot din son är oacceptabelt. Är de "kriminella" eller har heder kommer de sannolikt läxa upp snor-babbe-ungen som hotar. Mitt råd är att prata med polisen först så de är införstådda med vad som sker och vilka som är inblandade.

Jag har en bekant vars son (hockey-kille) fick stryk oprovocerat av ett gäng babbar i skolan. Pappan var på väg på ett affärsmöte och vände bilen och åkte till skolan. Mer eller mindre sparkade in dörren till rektorn och sa ring hit killens pappa - NU!!!. Killens pappa kunde inte men storbror som precis blivit utsläppt från fängelse kunde. När han kom till rektorn satt rektorn nästa och kissade på sig på stolen. Pappan förklarade för storbrorsan vad som hänt och att om han inte reder ut det där med sin lillebror så går vi till polisen. Storbrorsan vände sig till sin lillebror och frågade om det var sant, vilket han sa ja till och han kissade nästan på sig han också. Storebrorsan vände sig till min bekant och sa att inget kommer hände och jag ber om ursäkt. Saken löst. Gissar att lillebrorsan fick sig en jävla omgång.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in