Vet inte om detta varit på tapeten tidigare.
Jag har tränat på gym i över 30 års tid. Trender har kommit och gått. Både klädstil och ideal. Har tränat på allt från sunkiga förortsgym till mer trendiga hak i innerstan.
Jag är där till 100% för att hålla mig i form klär mig antingen i shorts/t-shirt eller träningsbyxor/t-shirt.
Har väl alltid funnits en grupp som är där för att "visa upp sig". Förr var det oftast killar, spänniga jävlar, klädda i linne, troligen anabola och skriker som en stucken gris när de lyfter skivstången som släpps okontrollerat ned alldeles för hårt.
Nu för tiden finns det en annan jobbig, lite töntig kategori gymmare. Tjej mellan 18-26 år som kör 100% rumpa. Inget annat. Klädsel är tighta yogapants som skär in 100% mellan skinkorna. Målet är att bygga så stor och putande rumpa som möjligt. Som en signal för schimpans-hanarna att sätta på den inbjudande honan bakifrån. Träning sker minst 5 dagar i veckan. Det paradoxala är att tiden mellan passen tillbringas på sociala medier där det ges tips till andra tjejer "hur man bygger rumpa". Sen skrivs på sociala media hur äckliga alla killar är som stirrar på gymen. Som en jävla fars är det. Vad sjutton är dessa tjejer ute efter?