Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Jag förstår att du tycker det är obehagligt att få diagnoser ändrade. Dock tänker jag att du kanske hade fel diagnoser innan? Kanske?
Men om du bara ser på din egen frihet i detta så är det absolut bättre för dig att de tror att du har autistiska drag mot att du har psykos. De jiddrar inte med en för att man har autistiska drag. Har en solid autismdiagnos + medelsvår ADD och ingen har låst in mig.
Inga diagnoser eller förslag tidigare i livet av någon lärare, läkare, beh ass, handläggare eller någon. Det jag hört mest i livet är komplimanger att jag absolut inte har adhd, jag är för lugn tydligen. Ingen läkare någonsin på 10 KASAM formulär. Trots att psykolog nyligen bekräftade att jag inte har autism fortsatte hon skriva om autistiska drag. Och frågade om jag har rätt till LSS- insats, samtidigt som hon höjer mig till skyarna som smartaste snyggaste människan som finns. Varje gång jag berättar hur personalen dömt mig på förhand och ska påstå att jag missuppfattat allt, så gör hon samma långa utlägg om att jag bara missförstått, ingen skulle någonsin göra så mot mig så fantastiskt vacker och intelligent jag är. Men på papper står det misstänker intellektuell funktionsnedsättning och klarar inte vardagen på egen hand?!?