2026-04-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag förstår att du tycker det är obehagligt att få diagnoser ändrade. Dock tänker jag att du kanske hade fel diagnoser innan? Kanske?

Men om du bara ser på din egen frihet i detta så är det absolut bättre för dig att de tror att du har autistiska drag mot att du har psykos. De jiddrar inte med en för att man har autistiska drag. Har en solid autismdiagnos + medelsvår ADD och ingen har låst in mig.

Inga diagnoser eller förslag tidigare i livet av någon lärare, läkare, beh ass, handläggare eller någon. Det jag hört mest i livet är komplimanger att jag absolut inte har adhd, jag är för lugn tydligen. Ingen läkare någonsin på 10 KASAM formulär. Trots att psykolog nyligen bekräftade att jag inte har autism fortsatte hon skriva om autistiska drag. Och frågade om jag har rätt till LSS- insats, samtidigt som hon höjer mig till skyarna som smartaste snyggaste människan som finns. Varje gång jag berättar hur personalen dömt mig på förhand och ska påstå att jag missuppfattat allt, så gör hon samma långa utlägg om att jag bara missförstått, ingen skulle någonsin göra så mot mig så fantastiskt vacker och intelligent jag är. Men på papper står det misstänker intellektuell funktionsnedsättning och klarar inte vardagen på egen hand?!?
Citera
2026-04-28, 17:12
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vevhuset
Inga diagnoser eller förslag tidigare i livet av någon lärare, läkare, beh ass, handläggare eller någon. Det jag hört mest i livet är komplimanger att jag absolut inte har adhd, jag är för lugn tydligen. Ingen läkare någonsin på 10 KASAM formulär. Trots att psykolog nyligen bekräftade att jag inte har autism fortsatte hon skriva om autistiska drag. Och frågade om jag har rätt till LSS- insats, samtidigt som hon höjer mig till skyarna som smartaste snyggaste människan som finns. Varje gång jag berättar hur personalen dömt mig på förhand och ska påstå att jag missuppfattat allt, så gör hon samma långa utlägg om att jag bara missförstått, ingen skulle någonsin göra så mot mig så fantastiskt vacker och intelligent jag är. Men på papper står det misstänker intellektuell funktionsnedsättning och klarar inte vardagen på egen hand?!?
En sorts klassiks idiot alltså? Eller vad är det i vardagen som du inte klarar av?
Citera
2026-04-28, 17:14
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

De ljuger väl för att inte uppröra dig. Om de skriver att du har IF med autistiska drag så kanske det är vad de tror.

Eller:

Det är mycket lättare att få LSS med den diagnosen, så kanske det är det de siktar på.
Citera
2026-04-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om du börjar tala om att du tror att du får fel mediciner.

Det kommer inte gå bra för dig eftersom du vill ha "rätt" om allt. De kommer bli less jävligt fort.

Du är en del av problemet och det vet du JE
Citera
2026-04-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPartyfuck
En sorts klassiks idiot alltså? Eller vad är det i vardagen som du inte klarar av?
Jag vet inte. Jag har inte stött på något direkt hinder i vardagen de senaste 3 åren. Jo förresten, människor som dömer på förhand klarar jag inte av. Just ja, alla dessa är övertygade om att det är fel på mig och har hört mim fars snyfthistorier i min hemstad i 20 år.
Mitt mål var falskt.
Min förebild var falsk.
Jag blev vilseledd i alla år.
Psykosrecept.

Vad förväntar sig folk?
Låt mig få leva på min kant
Citera
2026-04-29, 13:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du är en del av problemet och det vet du JE

Jag är vad? Lägg ned.
Citera
2026-04-29, 20:17
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Jag vet inte. Jag har inte stött på något direkt hinder i vardagen de senaste 3 åren. Jo förresten, människor som dömer på förhand klarar jag inte av. Just ja, alla dessa är övertygade om att det är fel på mig och har hört mim fars snyfthistorier i min hemstad i 20 år.
Mitt mål var falskt.
Min förebild var falsk.
Jag blev vilseledd i alla år.
Psykosrecept.

Vad förväntar sig folk?
Låt mig få leva på min kant
Ja samhället är ibland omänskligt när det vill att vi alla ska vara drivna karriärister. Finns inget utrymme för den lilla människan längre eller den som bara vill vara i sin enkelhet.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in