2026-04-24, 20:10
Medlem
Hej!

Jag måste berätta för någon inman det är för sent. Jag tror målet är tvångsvård. Jag misstänker någon vill mig illa och något går före mig. Jag blev bostadslös samtidigt som jag blev drogfri för 3 år sedan. Jag har blivit behandlad som en pedofil i en paranoid psykos. Ju mer jag försökt försvara mig desto värre har det blivit. Hjälp.
Jag har inte kunnit sammarbeta med myndigheter senaste tre åren.
Jag är rädd.

Nu fick jag något annat när jag var på min LARO mottagning. Hur tar jag upp det utan att bli tvångsvårdad tro? Det är nog för sent föe jag ringde 112 imorse när jag stod och dreglade, grät, blöt i röven och öginen i kors.

Nu är det kritiskt.

Ser detta ut som Buvidal 128mg?
Enligt ai stämmer haldol in på alla bieffekter,
och med den färgen. Inte är det buvidal iaf för det är ingen gele konsistens.

https://i.imgur.com/y2OLDab.jpeg
https://i.imgur.com/unVqHiz.png
MVH,
Ägd
Senast redigerad av Vevhuset 2026-04-24 kl. 20:13.
Citera
2026-04-24, 20:17
Avstängd
blev drogfri men går på Laro snälla sluta knarka så ska du se din psykos släpper
Citera
2026-04-24, 20:26
Medlem
Yaourters avatar
Vad exakt är det du vill ta upp med vården? Det är en lite snurrig trådstart.
Citera
2026-04-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaourter
Vad exakt är det du vill ta upp med vården? Det är en lite snurrig trådstart.

Att jag fått fel injektion. Att ingen har lyssnat på mig på 3 år sedan jag fick en handläggare som gaslightat, manipulerat och love-bombat mig från dag ett.
Hon ville sjukskriva mig på rena lögner.
Jag vet inte vad jag kan göra mer.

Jag har bett laro visa mig färgkoden på buvidal för senaste halvåret har jag inte fårr den bulan jag väntat mig.

Men nu.
Slem på huden när jag duschar, släpar fötter, känner mig apatisk och uttryckslös.
Citera
2026-04-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
blev drogfri men går på Laro snälla sluta knarka så ska du se din psykos släpper

Det är precis det som är handläggarens perfekta upplägg. Jag är en paranoid pundare i en psykos, och myndigheterna vill inte mig väl buhu...
Är inte det lite klyschigt? Sånt de körde med på 60-talet?
Citera
2026-04-24, 21:01
Medlem
Yaourters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vevhuset
Att jag fått fel injektion. Att ingen har lyssnat på mig på 3 år sedan jag fick en handläggare som gaslightat, manipulerat och love-bombat mig från dag ett.
Hon ville sjukskriva mig på rena lögner.
Jag vet inte vad jag kan göra mer.

Jag har bett laro visa mig färgkoden på buvidal för senaste halvåret har jag inte fårr den bulan jag väntat mig.

Men nu.
Slem på huden när jag duschar, släpar fötter, känner mig apatisk och uttryckslös.

Jag skulle inte tro att du blir LPT:ad för att du frågar vad det står i journalen att du fått för injektion, och inte heller ifall du framför att du är missnöjd med din handläggare.

Det skulle väl isåfall vara om du far iväg i psykotiska resonemang.

Jag skulle undvika att prata om att någon vill dig illa, att du blir behandlad som en pedofil i en paranoid psykos som du gjorde i trådstarten. Det kan lätt låta lite snurrigt.
Citera
2026-04-24, 21:09
Medlem
Det var ett uppenbart försök att komtrollera mig. Det börjadw med anklagelser om autism. Det har kag aldrig hört på 42 år. Men min styvmor, som vill ha mig ur familjen, gör 4-5 orosanmälningar. Hon har autism. Son och barnbarn också.

Det är precis så illa som det låter.
Jag har alla dokument, orosanmärningar, ljudinspelningar. Grejen är att ingen är intresserad av att spä på psykotiskt bemötande. Ni tror inte der är problematiskt?

Ringer jag någonstans och uppger mitt personnr är det kört.

Jag vet inte vad jag gjort fel.

Jag kan lägga upp bilder om intresse finns.
Citat:
Hej!

Jag måste berätta för någon inman det är för sent. Jag tror målet är tvångsvård. Jag misstänker någon vill mig illa och något går före mig. Jag blev bostadslös samtidigt som jag blev drogfri för 3 år sedan. Jag har blivit behandlad som en pedofil i en paranoid psykos. Ju mer jag försökt försvara mig desto värre har det blivit. Hjälp.
Jag har inte kunnit sammarbeta med myndigheter senaste tre åren.
Jag är rädd.

Nu fick jag något annat när jag var på min LARO mottagning. Hur tar jag upp det utan att bli tvångsvårdad tro? Det är nog för sent föe jag ringde 112 imorse när jag stod och dreglade, grät, blöt i röven och öginen i kors.

Nu är det kritiskt.

Ser detta ut som Buvidal 128mg?
Enligt ai stämmer haldol in på alla bieffekter,
och med den färgen. Inte är det buvidal iaf för det är ingen gele konsistens.

https://i.imgur.com/y2OLDab.jpeg
https://i.imgur.com/unVqHiz.png
MVH,
Ägd
Senast redigerad av Vevhuset 2026-04-24 kl. 21:11.
Citera
2026-04-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaourter
Jag skulle inte tro att du blir LPT:ad för att du frågar vad det står i journalen att du fått för injektion, och inte heller ifall du framför att du är missnöjd med din handläggare.

Det skulle väl isåfall vara om du far iväg i psykotiska resonemang.

Jag skulle undvika att prata om att någon vill dig illa, att du blir behandlad som en pedofil i en paranoid psykos som du gjorde i trådstarten. Det kan lätt låta lite snurrigt.

Frågar?
Börja med att kolla färg och mängd i en Buvidal 128mg injektion.
Citera
2026-04-24, 21:22
Medlem
zombie-nations avatar
Har du haft Buvidal innan så att du har något att jämföra med?
Citera
2026-04-24, 21:23
Avstängd
Citat:
Det är precis det som är handläggarens perfekta upplägg. Jag är en paranoid pundare i en psykos, och myndigheterna vill inte mig väl buhu...
Är inte det lite klyschigt? Sånt de körde med på 60-talet?
aha du trollar bara din gamle jonkare säg det ifrån början då
Citera
2026-04-24, 22:22
Medlem
Här har ni lite docs

https://drive.google.com/drive/folders/11Nhz1XTAuyPigamwA4PHefiCVVXlgo4K
Citera
2026-04-24, 22:29
Medlem
Citat:
Här har ni lite docs

https://drive.google.com/drive/folders/11Nhz1XTAuyPigamwA4PHefiCVVXlgo4K

Jag har erfarenhet av soc sen jag var 16. Och ingen familjemedlem har någonsin lagt sig i.
Detta drar igång när jag är 42!!!

Att hon är den som har autism är inget skämt.

Jag frågade min sista handläggare i Karlstad, innan jag lämnade kommunen: "Är det inte oetiskt att spekulera kring diagnoser utan något som helst underlag?"
- "Inte om man har ett trovärdigt vittne.".
Det behövs alltså en närståendes uttalande. Hon gav dem ammunition, när jag är 42 och klarar lägga av med 20 års missbruk.

Det här har gått långt. De ska ha mig med andra ord.
Jag har inte varit kriminell. Alls.

Hjälp mig! De har gett mig något annat. Jag dreglar och vimsarm
Senast redigerad av Vevhuset 2026-04-24 kl. 22:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in