2026-04-24, 22:22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Vad nu? Håller Iran på att tappa greppet om oljetrafiken i Hormuz såpass att de nu känner sig tvingade att hota nerladdningshastigheten för porr istället?
Citera
2026-04-25, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag kan inte detaljerna om kabetrafiken men kabelkartan visar hur jag resonerar.
https://www.chosun.com/english/world-en/2026/04/24/S5FVCEFV2VBQHNU2CNP7UFCQCM/

ja, det kommer bli störningar lokalt men det du missar är att likt ström så tar datatrafiken den kortaste möjligaste vägen för att koppla ihop två punkter. skär du av dessa kablar så kommer trafiken fortfarande fram, men måste ta en längre väg.
Citera
2026-04-25, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Varför fortsätter du med värdelösa lögner som inte ens ett mellanstadiebarn köper?

Varför skulle någon datatrafik gå genom Hormuz som inte ska gå direkt till UAE, Kuwait, Barain, Qatar, och KSA? Det är en vik. Den är helt ointressant för global datakommunikation.

Kablarna som går mellan Europa och Asien går mellan Egypten eller Djibouti och Indien.

Missförstånd av reportern?

Mycket går väl genom Suez, och där är ju Iranallierade Hutu. Kan de också menas kanske?
Citera
2026-04-25, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
😂😂😂😂 är du dum
Eller? Tro inte på allt du läser i Aftonbladet. Befria folket 😂😂 det är svepsjälet
Om jag har fel varför attackerar usa då bara ircg och dödar ledarna?
Citera
2026-04-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Om jag har fel varför attackerar usa då bara ircg och dödar ledarna?

Vem ska dom attackera då? Turkiet? USA och Israel skjuter sönder Iran samtidigt bombar Israel Libanon med. USA vill ha andra saker i Iran kan du gissa vad? Iran ville förhandla med usa och gav usa precis allt dom ville, vad gjorde Trump då i förhandlingen! Han började bete sig som en barn unge och förolämpade Iran sjuuuuuuukt mycket. För han va inte klar med Iran. Läs på
Citera
2026-04-25, 18:46
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Är detta en psyop för USA/Israel för att rättfärdiga en kärnvapenattack som förintar Iran?

Eller vad?

Trump har sagt att iranska flottan är sänkt men det är inte helt korrekt. Kablarna ligger bara lättillgängliga 200 meter ner.

Bor du i Persiska gulfen eller bara svårt med engelskan?
Citera
2026-04-25, 18:49
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Varför i helvete skulle USA /Israel använda kärnvapen när hela operationen går ut på att befria folket?

Var har du fått såna fejk påståenden ifrån? Trumps egna ord var att de skulle utrota en hel civilisation. Står på hans truth social för alla att läsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in