2026-04-24, 14:25
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
För några år sedan började jag dyka ner i den sanslösa världen av Rogue-likes. Jag började med Nethack, och sedan dess har jag testat mig fram. I förra veckan hittade jag Tales of Maj'Eyal (ToME4), och har sedan dess lyckats sänka nära på 20 timmar. Det kanske inte låter så mycket, men jag har två små barn som tar mycket tid.

Så vitt jag förstår så finns det tre DLC-paket på Steam, men jag ska försöka hålla mig till vanilla tills jag har fattat hur hela spelet fungerar.

Här är lite länkar:
Trailer
Wiki

Jag kunde inte hitta någon tråd här om ToME, så jag startar en. Finns det några aktiva spelare här på Flashback? Eller har du kanske spelat förut? Än så länge har jag mest kört på two-handed strength-builds, och har som bäst nått level 20.
Citera
2026-04-24, 16:39
Medlem
triptykens avatar
Trådbrytare kanske men seriöst testa Shattered Pixel Dungeon, har sänkt FÖR många timmar i den nu. Finns gratis, är open source, funkar till Windows och Linux och finns till Android.... sjukt bra.
Citera
2026-04-24, 18:47
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Trådbrytare kanske men seriöst testa Shattered Pixel Dungeon, har sänkt FÖR många timmar i den nu. Finns gratis, är open source, funkar till Windows och Linux och finns till Android.... sjukt bra.
Jo det är toppen! Har nästan gjort allt i det tror jag? Förutom med roguen, tycker inte om den klassen alls.
Citera
2026-04-24, 19:12
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Helvete såg nu att jag stavar fel i titeln... Maj'Eyal ska det ju såklart vara, inte Taj...
Senast redigerad av Gammal.Trolldom 2026-04-24 kl. 19:13. Anledning: stavfel
Citera
2026-04-24, 19:37
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Finns det några brudar med schyssta hyllor och stötdämpare i spelet eller?
Citera
2026-04-25, 11:22
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPartyfuck
Finns det några brudar med schyssta hyllor och stötdämpare i spelet eller?
Detta är nog det närmsta du kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in