2026-04-24, 08:02
  #25
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Såvitt jag vet kom det väldigt mycket mer folk än planerat.

Jo...kanske därför hela spektaklet ger mig avsmak...
Citera
2026-04-24, 08:05
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Sorry om jag träffar nån nerv, nu... MEN jag ser faktiskt Woodstock 69 som ett jävla SKÄMT - låt mig förklara:

Titta på den här bilden: https://i.postimg.cc/5tqSCQJ5/arrow-image.png

VARFÖR skulle jag vilja stå DÄR (hypotetiskt rött pil-markering i bilden) - och titta och lyssna på en enda scen (som jag förstår DEN ENDA SCENEN på hela evenemanget!) 500 meter ifrån mig, ihop-trängd i ett hav av människor, så jag knappt kan se/höra vad som händer på scenen - varför skulle jag vilja göra det??

VARFÖR? Vilken GLÄDJE finns det att bara stå/sitta bland människor, egentligen - vad är poängen med DET??

Ja - så länge man inte kan sitta längst fram på en konsert och kunna ta en selfie med bandet i bakgrunden som man kan posta på sin Instagram så kan man ju inte påstå att man varit där - eller hur?
Citera
2026-04-24, 08:10
  #27
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Ja - så länge man inte kan sitta längst fram på en konsert och kunna ta en selfie med bandet i bakgrunden som man kan posta på sin Instagram så kan man ju inte påstå att man varit där - eller hur?
Nä...det stämmer FAN! Varför inte ta sig upp på scenen - som Jim Morrison försökte uppvigla människor att göra på hans konserter - då var det i anarkismens tecken..

Varför ska man stå nedanför scenen och bara vara 2 ögon och öron?? Varför ska man inte UPP PÅ SCENEN, ta ut svängarna - folk är generellt för försiktiga!
Citera
2026-04-24, 08:15
  #28
Medlem
slagskotts avatar
Det var ett inikt hippie event med bra musik och flower piwer, asgrymt ju.
Citera
2026-04-24, 08:21
  #29
Medlem
pyroclasms avatar
Det var ju tecken på en revolution. Klart det pirrade... Gott om knark och inge "vuxna". Klart som fan att man hade velat vara där som ung.
Citera
2026-04-24, 08:32
  #30
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Du har naturligtvis helt rätt, du har inget som helst skäl att lämna din garderob
Det är ju det som är så komiskt.

Killen som vägrade duscha med de andra barnen skriver att han saknar empati nog för att förstå andra människor.

Tidigare trådstarter:

Är inte Den Mänskliga Rasen LITE Överskattad??

Slippa öppen rättspsykiatrisk vård genom medborgarskap i Liberland?
Citera
2026-04-24, 08:33
  #31
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Sorry om jag träffar nån nerv, nu... MEN jag ser faktiskt Woodstock 69 som ett jävla SKÄMT - låt mig förklara:

Titta på den här bilden: https://i.postimg.cc/5tqSCQJ5/arrow-image.png

VARFÖR skulle jag vilja stå DÄR (hypotetiskt rött pil-markering i bilden) - och titta och lyssna på en enda scen (som jag förstår DEN ENDA SCENEN på hela evenemanget!) 500 meter ifrån mig, ihop-trängd i ett hav av människor, så jag knappt kan se/höra vad som händer på scenen - varför skulle jag vilja göra det??

VARFÖR? Vilken GLÄDJE finns det att bara stå/sitta bland människor, egentligen - vad är poängen med DET??
Haschdimman.
Bra. Du är inte en hascjtomte. Eller påväg ut ur den glorifierade dimman i det okända. Djävulens fälla.

Det kan ta sig olika uttryck detta nostalgins skimmer. Bländverk. New age.
Citera
2026-04-24, 08:40
  #32
Avstängd
Comitiums avatar
Det handlar om massans psykologi. Jfr Hitlers massmöten. Lockelsen av att uppgå i något större. Freud skrev om att massan fungerar som en slags förstorad familj. Det finns många som filosoferat kring massans psykologi. Gustave Le Bon skrev om individens upplösning i ett kollektivt medvetande.
__________________
Senast redigerad av Comitium 2026-04-24 kl. 08:43.
Citera
2026-04-24, 08:56
  #33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Sorry om jag träffar nån nerv, nu... MEN jag ser faktiskt Woodstock 69 som ett jävla SKÄMT - låt mig förklara:

Titta på den här bilden: https://i.postimg.cc/5tqSCQJ5/arrow-image.png

VARFÖR skulle jag vilja stå DÄR (hypotetiskt rött pil-markering i bilden) - och titta och lyssna på en enda scen (som jag förstår DEN ENDA SCENEN på hela evenemanget!) 500 meter ifrån mig, ihop-trängd i ett hav av människor, så jag knappt kan se/höra vad som händer på scenen - varför skulle jag vilja göra det??

VARFÖR? Vilken GLÄDJE finns det att bara stå/sitta bland människor, egentligen - vad är poängen med DET??

Du är uppenbarligen inte målgruppen när det kommer till festivaler. Själv har jag stått långt ifrån scener massor av gånger på diverse festivaler och haft det hur gött som helst. Hånglat med nån blondin och druckit bärs i sommarnatten med likasinnade. Underbara minnen.
Citera
2026-04-24, 08:58
  #34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var kanske lite som Roskilde när det begav sig? Man var ung, full skitig och det regnade. knullade någon ful full tjej med mens i deras tält medan hennes kompis satt utanför i regnet, tittade in ibland och undrade om vi inte var färdiga snart? Tappade bort alla grejor, inklusive polarna.

Efteråt var man både skitig, blöt och bakfull men det var fan kul.

HAHAHA! Extrem igenkänning av detta inlägg.
Citera
2026-04-24, 09:03
  #35
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tänker att en någorlunda enkel tillgång till svamp, LSD och röka antagligen gjorde det roligare?


Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var kanske lite som Roskilde när det begav sig? Man var ung, full skitig och det regnade. knullade någon ful full tjej med mens i deras tält medan hennes kompis satt utanför i regnet, tittade in ibland och undrade om vi inte var färdiga snart? Tappade bort alla grejor, inklusive polarna.

Efteråt var man både skitig, blöt och bakfull men det var fan kul.
Dessa två inlägg sammanfattar det hela perfekt. Att åka på festival var det bästa som fanns när man var ung!

Fördelen med Woodstock var att det var innan Bajsmannens tid så man slapp oroa sig för att komma tillbaka till tältet mitt i natten och mötas av en brun korv på kudden.
Citera
2026-04-24, 09:05
  #36
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Tiderna var annorlunda då, och även människorna ... Bäst är nog att ta del av de medverkandes berättelser.
Tack, Ördög. Kvalitetsinlägg som alltid av dig.

On topic: Det har ju påståtts att bortemot en mille (!) befann sig på ängarna.

Event-logistik, var ännu år 1969 i sin linda.

Hur fixade de glada amats till arrangörer parkering, rest rooms (bajamajan fanns ännu inte), sjukvård..?

Hur räckte käket till? Här hade behövts Our Saviour Jesus Christ som Food & Beverage Manager, för ordna nog med fiskburgare & vatten till vin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in