Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag ser inte heller lockelsen. Men det är väl så med mycket, att folk ser tillbaka på saker som de gjorde i ungdomen i ett romantiskt skimmer... När de var där kändes det troligen inte så märkvärdigt. Man glömmer de jobbiga bitarna, och just när det gäller en sådan hypad grej som Woodstock, så blir man hela tiden påmind om det positiva (som man som sagt kanske inte ens kände själv när man var där).
Jag kan tänka mig att det var mycket kultur-yttringar som försigick i peroferin av själva huvud-scenen (där människor i tusen samlades-ihop som idioter som bara STÅR IHOP av nån idiotisk anledning)..
MEN, INDEED, kan jag tänka mig att det var en del MYSTIK som skedde runtom festival-området, och som genomsyrare hela spektaklet med en känsla av Frihet, eller-whatever, men man måste förstå att det var nog inte en så skön trip som det framstår att vara - MEN, varför då inte göra hela festivalen efter det konceptet-- att ha det mer utspritt och tänka om, ett annat KONCEPT - det är det som jag menar med "ETT SKÄMT"--VAR fanns MYSTIKEN i Woodstock Festivalen--? DEN FANNS NOG DÄR NÅNSTANS, MEN...