Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Jag läste nyligen att polisen i en svensk stad (kanske Malmö?) hade kallat in gängkriminella till samtal: lite snack, lite saft och bulle och, ja men en trevlig stund helt enkelt. Det fick mig att tänka: vänta nu… man vet alltså vilka de är, man kan samla dem på ett och samma ställe, och ändå låter man dem bara gå hem igen?
Det känns väldigt konstigt för hade det varit i t.ex Abu Dhabi hade det inte blivit något “tack för att ni kom”. Istället hade det varit handbojor, kanske till och med ögonbindel, och sedan utvisning och hemresa till respektive hemland.
Det får mig att undra om den svenska/västerländska modellen verkligen är bättre. Visst, man kan säga “det är väl bara lite hash”. Men det som började som "lite hasch" har blivit betydligt grövre; gäng, skjutningar, sprängningar, barn som dras in.
Så varför tror vissa fortfarande att den här mjukare linjen är rätt väg? Kanske handlar det om att man tror mer på förebyggande arbete än hårda tag? Men när verkligheten ser ut som den gör idag är det inte konstigt att folk börjar ifrågasätta.
Flashback är kanske fel ställe att fråga på då rätt många är konservativa. Men förhoppningsvis finns det ändå någon som vilse vänsterröstare som kan förklara.
De här haschförsäljande minoriteterna fungerar samtidigt som shariapoliser många gånger.
Samhället använder dem. Kyrkan.
Som kapos. Det är som mafia de försöker vara. Jag har varit i deras grepp sen förskolan.
Man låter dem vara som de är. Andra får bli kriminella och statuera exempel. Det är en mobb med minoriteter som känner sig opriviligerade och offer. Normala snälla smarta medborgare faller offer för detta system med "missgynnade"gangster minoriteter. Det är rasism som utspelar sig framför våra ögon.